Waarom roepen mensen vaak dat je bij het maken van een foto moet lachen met je tanden bloot?

Op reclame foto's en bij afbeeldingen van modellen zie je 9 van de 10 keer de monden open. En lachen met alle tanden bloot.

Waarom is dat?

1.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien hangen je mondhoeken dan niet naar beneden.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Maar als je lacht met open of dichte mond hangen je mondhoeken toch ook niet?
SimonV
9 jaar geleden
Lachen op een foto maakt je niet aantrekkelijker...
http://www.nu.nl/wetenschap/3366837/lachen-foto-maakt-niet-aantrekkelijker.html

Het beste antwoord

Door een lach, vooral met de tanden bloot, worden we gemakkelijker geaccepteerd.
En geaccepteerd worden is een minimumbestaansvoorwaarde voor modellen.

We worden door een lach overigens niet aantrekkelijker gevonden, blijkt uit onderzoek.

Toegevoegd na 10 uur:
Toelichting:
Mensen die over het algemeen als mooi worden beschouwd, komen nauwelijks minder aantrekkelijk over als ze een walgend, angstig of boos gezicht trekken.
Personen die gemiddeld genomen als onaantrekkelijk worden beoordeeld kunnen die indruk niet wegnemen met een brede grijns.
Lachende of neutraal kijkende mensen worden wel als iets mooier beschouwd.
SimonV
9 jaar geleden
Castle
9 jaar geleden
Klopt. + Personen lachen naar elkaar voor acceptatie. Ook zijn mensen die lachen (en dus positiever) aantrekkelijker.