Wat is de titel van een boek met tekst in twee kleuren, die je op verschillende plaatsen kan beginnen?

Ik heb ooit een boek gelezen waarin de lezer deel van het verhaal werd. De tekst was afwisselend zwart en rood, afhankelijk van het perspectief. Ik meen me te herinneren dat je het boek op verschillende plekken kon beginnen of dat het einde gelijk weer het begin was of iets dergelijks. Of de volgorde van de hoofdstukken kon je kiezen of iets dergelijks. Zegt jullie dit wat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien helpt het als je googelt op 'interactief boek' of iets dergelijks. En misschien weet je nog andere dingen die met de inhoud verband houden, zodat je die ook kunt gebruiken met je zoektocht met een zoekmachine.

Het beste antwoord

Michael Ende, Die unendliche Geschichte.
Ik heb de Duitse versie, ik weet niet of het in het Nederlands ook met twee kleuren is uitgegeven, maar zoals de titel al zegt, 'het oneindige verhaal', is op allerlei manieren lezen. Het is een zogenaamd kinderboek voor volwassenen, en ik denk dat het ook wel in het Nederlands is vertaald.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het enige boek wat ik ken dat zo ging was dat van "de wezen van woesteland" van M. Heymans. Dat is vanuit verschillende perspectieven geschreven en is ook inderdaad verdeeld in verschillende kleuren tekst. (rood, blauw en zwart, misschien ook grijs als ik het me goed herinner.) Het gaat over vijf wezen, die ontvoerd zijn. De hoofdverdachte is Mevrouw Sibbel, die alleen woont, maar toch wekelijks inkopen doet voor veel meer mensen.

Ik hoop voor je dat dit hem is!