Welk boek moet ik lezen voor boek verslag

Ik ben een jongen van 14 en ik weet niet welk boek ik moet lezen voor Mijn boek verslag
Het boek moet van nederlandse auteur zijn en het moet een dun boek zijn

Toegevoegd na 12 minuten:
het mote een c-boek zijn

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.5K
Amadea
13 jaar geleden
Dat hangt er vanaf op welke school je zit en in welke klas. Op de middelbare school wordt meestal een lijst gegeven waar de geschikte boeken op staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee dat is niet gebeurt
alleen is er gezegt een c-boek van Nederlandse auteur
Amadea
13 jaar geleden
Het beste kan je dan naar de openbare bibliotheek gaan. Daar zijn de C-boeken herkenbaar aan het rugetiket, en dan kan je direct zien welke dun zijn. En je kan door de korte beschrijving, die op het hoekje voorin staat, kiezen welke je wel leuk lijkt!

Het beste antwoord

Zoek een boek, lees achterflap, wat in jouw belevenswereld valt. Een boek wat verfilmd is, is een voordeel. Hoewel het filmverhaal soms afwijkt van het boek. Tip: Ronald Giphart Is een leuke vlotte schrijver. Ook leuk: neem een onbekend boek, van onbekende schrijver, weet je in ieder geval dat je leraar 'm ook verplicht moet lezen.

Overigens wel de mooiste openingszin om een meisje te versieren: Vraag aan de mooiste meid uit bovenbouw of zij je kan helpen om een boek uit te zoeken uit de bieb. Je wordt niet vrolijk van het verplicht lezen van literatuur, maar een heerlijke middag nemen ze je nooit meer af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tnx voor de tips

Andere antwoorden (4)

Vraag dan even na bij je klasgenoten of je docent. Je opdracht moet wel duidelijk zijn. Ik denk toch dat er wel lijsten zijn van de boeken, informeer nog eens? Misschien heb je dat gemist.

Een dun boekje is Voorval van Harry Mulisch. Ongeveer 60 pagina's en makkelijk om te lezen

http://www.scholieren.com/boekverslagen/1911
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Carry Slee heeft verschillende leuk boeken! Bijvoorbeeld: Spijt, Afblijven, Kappen ook leuke boeken voor jou leeftijd :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf ook wel eens vaker zo'n dilemma gehad dus ik spreek uit ervaring.
Als eerste zou ik je willen aanraden om alle punten af te gaan en misschien zou je het bij jou plaatselijke bibliotheek kunnen vragen.
Je vertelt bijv. wat je nodig hebt, wat voor soort enz. wat je al aangaf.
En ik zou een boek kiezen wat je écht aanspreekt anders kom je niet overtuigend over.

Groetjes,

Een leeswonder
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van een Nederlandse schrijver? Als je van iets moeilijkere boeken houdt kun je voor slash-boeken kiezen. Die zijn meestal leuk en hebben een pakkend thema, waarbij je je in een andere wereld bevindt die zo wordt omschreven dat je het je goed kunt inbeelden.
Als je wat makkelijkere boeken wilt zou ik denken aan Carry Slee, Miriam Mous of misschien Lydia Rood. Maar daar scoor je minder mee.
Een 13jarige