Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom typen we voortaan niet alles gewoon in steno?

ik word een beetje verdrietig van al dat typwerk

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij kan je steno niet typen, alleen schrijven.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nadelen van steno:

- Als iedereen steno zou kunnen, zou de Nederlandse taal niet langer een levendige taal blijven, met nieuwe woorden en/of uitdrukkingsmogelijkheden.
- Steno is een niet uitspreekbare taal, dus we zouden vanaf het begin al dubbel taal onderwijs moeten krijgen.
Taal is er namelijk op gebaseerd om de uitspraak van woorden, die in achter elkaar gezette letters wordt verduidelijkt.
(Is dat voor iedereen wel mogelijk?)

Niet iedereen is dusdanig veel bezig met het verwerken van teksten en het verzorgen van rapportages etc. Kunnen we het dan niet beter bij de notulisten laten?

Een variant is de huidige MSN-taal of jongerentaal..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Omdat niet iedereen dat begrijpt;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zijn er trouwens wel schrijfmachines voor steno?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is een schrijfmachine? LOL...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Euh, een typmachine natuurlijk... ^o)
Jij kunt dan wel in steno willen typen,maar dat veronderstelt ook,dat diegene(n) die het lezen moe(ten),ook steno kennen. En dat lijkt me niet het geval!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat onze taal te mooi is om in tekentjes te vangen.
Je hoeft bovendien niet te typen, als je kunt schrijven of een computer met stemherkenning hebt. Met het laatste is inspreken genoeg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tegenwoordig is iedereen zo bedreven in typen, daar kan geen steno tegenop. Zo snel gaat steno helemaal niet hoor. Bovendien is het niet een letterlijke taal. Sommige dingen zijn achterhaald, zo ook steno.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding