Zijn er nog meer schrijvers zoals Helen Vreeswijk, die schrijven over hun (spannende) beroep?

Ze is rechercheur en schrijft hier verhalen over. Zijn er nog meer schrijvers die dit over hun beroep doen (rechter, advocaat, etc)?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (2)

Wat zou je denken van oud-politieman Appie Baantjer? Van zijn boeken is zelfs een spannende televisieserie gemaakt, over De Cock met c-k.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik bedoel eigenlijk iemand die dat beroep echt uitoefent, niet dat het verhaal verzonnen is, maar grotendeels gaat zoals in de werkelijkheid.
Amadea
10 jaar geleden
Via zijn alter ego Jurrian de Cock heeft Baantjer ook een aantal van zijn eigen ervaringen als rechercheur te boek gesteld. De persoon De Cock is voor een groot deel gebaseerd op de mens Baantjer zelf.
Bron: http://www.baantjer.org/biografie.htm
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oh, oke. Dankje, dan ga ik dat eens lezen/bekijken :)
Jan- Willem van de Wetering ook rechercheur en auteur
Ian Flemming spion en schrijver van de James Bond verhalen