in het begin van het boek zal hij rond de 5 jaar zijn. Als je het boek leest, lees je ook dat hij op een gegeven moment naar school moet.
Leerplicht was toen vanaf 6 jaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De duur van de leerplicht heeft in ons land een geschiedenis van opstaan en vallen doorgemaakt. In 1900 is de leerplicht ingevoerd voor leerlingen (zowel jongens als meisjes) vanaf 7 jaar.
1900: was de duur van de leerplicht 6 jaar (dus tot 12 jaar)
1921: was de duur van de leerplicht 7 jaar (dus tot 13 jaar)
1924: was de duur van de leerplicht 6 jaar (dus tot 12 jaar)
1928: was de duur van de leerplicht 7 jaar (dus tot 13 jaar)
1942: was de duur van de leerplicht 8 jaar (dus tot 14 jaar)
1947: was de duur van de leerplicht 7 jaar (dus tot 13 jaar)
1950: was de duur van de leerplicht 8 jaar (dus tot 14 jaar)
1971: was de duur van de leerplicht 9 jaar (dus tot 15 jaar).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bartje is tien jaar.
"Bartje streelt even haar ruwe hand. Hij heeft nooit zó zijn liefde voor haar gevoeld als op deze dag. Hij is trots en voldaan over zijn slimme streek. Tien jaar is hij en hij voelt zich volwassen. Hij heeft zijn moeder verleid."
[Pagina 205]