Wat zijn beroemde aziatische kunstenaars die NIET-westers werk maken maar hun eigen aziatische beeldtaal hebben?

Kunstenaars, modeontwerpers, designers, fotografen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Kim Kyung Soo maakt foto's met een heel mooie, verstilde Aziatische sfeer: http://narcisist-anatomy.blogspot.com/2009/01/kim-kyung-soo.html

Tokihiro Sato maakt heel bijzondere foto's, met een heel verfijnde, spirituele sfeer waar je een Aziatische afkomst in kan herkennen (zie bijlage).

Zhang Huan maakt werk in verschillende disciplines, dat wat Westerser aandoet, maar waar toch ook veel Aziatisch in zit, in onderwerpen en manier van denken. Bijzonder vind ik zijn grote Boeddhabeelden, gemaakt van de as van de wierrook die bij tempels gebrand wordt; en zijn foto's 'to raise the waterlevel of a fish pond' (zie bijlage).

Chenman maakt zowel heel westerse foto's, als foto's met een heel eigen stijl, waarin je de Aziatische achtergrond sterk ziet.

En Hiroshi Sugimoto maakt heel bijzondere foto's waaraan je duidelijk een Aziatische manier van denken en kijken herkent, maar die is al genoemd.

Toegevoegd na 12 minuten:
De Koreaanse Myung Ho Lee maakt foto's van bomen, met een heel bijzondere, eigen beeldtaal: http://www.lensculture.com/myoung.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een kennis van mij, hij komt uit Japan en heeft altijd in India gewoond in de bergen en maakte daar zijn kunst. Hij woont nu weer in Japan. Zijn naam is Kenji Babasaki en heeft ook al wat exposities gedaan!

Toegevoegd na 1 minuut:
Hier nog meer art uit china!
http://www.asia-art.net/chinese_artist.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de bekendste Japanse kunstenaar hier is denk ik Hokusai. Zijn bekendste werk is de Golf

Toegevoegd na 7 minuten:
afbeelding verkleind
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hedendaagse fotografie uit Japan.
http://www.depont.nl/pers/persberichten/bericht/pers/hedendaagse-fotografie-uit-japan/

En een van mijn helden: Hiroshi Sugimoto
http://en.wikipedia.org/wiki/Hiroshi_Sugimoto

Zoek bijvoorbeeld naar zijn "colors of shadow"voorbeeld 1 of
zijn "seascapes", voorbeeld 2.

[denk er wel aan de je op zo'n klein plaatje geen goed beeld krijgt van het knappe van dit soort fotografie]
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, Hiroshi Sugimoto! Die is echt geweldig! +1
Ik vind vooral zijn serie met foto's van bioscopen ed. (genaamd 'Theater') echt een van de meest bijzondere fotoseries die ik óóit gezien heb.