hoe verkoop je kunst ?

kunst is toch niet commercieel dat kan je toch niet verkopen, hoe zit dat dan

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Om kunst te verkopen heb je mensen nodig die zakelijk zijn.
Zij zorgen voor de commercie. Een spijkerbroek is ook niet commercieel en wordt wel verkocht, ook aan mensen die er al 4 , of 20 hebben. Bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Via kunsthandel. Kunst is wel degelijk commercieel.Zie Rembrandt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een mooie gedachte, dat kunst niet commercieel zou zijn. Want dan stel je eigenlijk dat kunst niet van geld afhankelijk zou moeten zijn, en dat een kunstwerk dat, in geld gemeten, niets waard is, toch waardevol is.

Toch werkt het in de praktijk niet zo. Iemand die ervoor heeft gekozen, om kunstenaar van beroep te zijn, zal geld moeten verdienen, om in zijn levensonderhoud te voorzien.

Er zijn mensen die vinden dat b.v. de overheid kunstenaars financieel zou moeten ondersteunen, zodat ze vrij zijn om die kunst te maken die ze willen, ongeacht of het (financiele) waarde heeft of niet. Dat kan goed zijn, maar heeft ook veel nadelen. Kunstenaars gaan dan dingen maken, waar geen vraag naar is, en dat komt de kwaliteit van de kunst ook niet ten goede.

Daarom kiezen we voor een tussenvorm. Soms financiele ondersteuning, voor kunst met kwaliteit, zoals b.v. een boeken- of schrijversfonds, filmfonds en regelingen voor startende kunstenaars, en soms gewoon de keiharde werkelijkheid. D.w.z. als je zo graag kunstenaar wilt worden, zul je zelf moeten zorgen voor brood op de plank. Dat laatste betekent gewoon dat je kunst moet maken die iets waard is, en als dat je niet lukt, moet je een ander beroep kiezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
veel kunstenaars maken dingen waar geen vraag naar is en die wel heel veel waard zijn. Veel mensen weten wel de prijs, maar kennen niet de waarde.....
Dus veel kunstenaars maken dingen van waarde, dat lukt hen maar de keiharde werkelijkheid is dat ze er toch niets mee verdienen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben het daar graag mee eens. Maar omdat er in de vraag letterlijk het woord "verkoop" staat, ben ik voornamelijk ingegaan op de commerciele waarde. Je hebt vooral gelijk, omdat het zelfs mogelijk is dat een kunstwerk nu geen waarde heeft, maar over 100 jaar wel. Dat heeft de geschiedenis ons wel geleerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kunstwerk dat over 100 jaar wel waarde heeft, heeft nu ook die waarde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is filosofie. ;-) Want we weten niet OF een kunstwerk over 100 of 200 jaar waardevol is. En dan krijgen we enorme gedachtenkronkel, dat als over 100 jaar iets waardevol is, het nu ook al waardevol is. Bovendien geldt voor veel kunst, dat hoe ouder het is, hoe meer waarde het krijgt. Denk aan monumenten en zelfs oldtimers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is geen gedachtenkronkel. Ik durf te beweren dat werk van Koons of Hirst, om maar wat te noemen, over 100 jaar geen waarde heeft.(Nu ook niet trouwens Haha, alleen de PRIJS is hoog.)Dat een monument of een oldtimer kunst zou zijn, vind ik wel heel apart. Overigens ben ik er van overtuigd dat zowel Rembrandt als van Gogh, als Rothko, als Pollock , als Klee en nog meer die ik nu niet noem, over honderden jaren nog waarde hebben en dat heeft met filosoferen geen .. te maken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
citaat:
"Ik durf te beweren dat werk van Koons of Hirst, om maar wat te noemen, over 100 jaar geen waarde heeft" Dan heb ik maar één advies: ga in de kunsthandel, en je wordt erg rijk. Want jij kunt dan iets, wat anderen niet kunnen. Namelijk de toekomst voorspellen over financiele, emotionele en artistieke waarde van kunst. Dit is mijn laatste bijdrage, want we gaan wat langs elkaar heen praten. Als monumenten of heel oude auto's geen kunst zijn, dan is iedere discussie verder zinloos.
Ik heb er namelijk geen enkel probleem mee, dat jij die mening hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt gelijk mesher.
Via een kunstgalerie. Een galerie is gespecialiseerd om kunst te verkopen. Zij hebben een klantenbestand opgebouwd en kennen hun interesses. Zij verzorgen een expositie met een opening waarvoor zij behalve hun klanten ook de pers uitnodigen. Hun expositie wordt opgenomen in agenda's en zij verzorgen soms een advertentie. Het is hun beroep om kunst te verkopen, daar leven ze van en ze hebben er verstand van. Dus daar heb je de meeste kans! Als je werk goed genoeg is tenminste...

Toegevoegd na 2 dagen:
Een galerie moet ook kunnen bestaan dus er wordt over het algemeen provisie in rekening gebracht over het verkochte werk (zo.n 40%) en/of ook een vast bedrag om te mogen exposeren.