Op werkdagen buiten de vakantieperiodes.
https://www.rijksmuseum.nl/nl/praktische-informatie/openingstijden-en-prijzen
10 jaar geleden
Gezien de nieuwigheid en de massa's toeristen die Amsterdam aandoen in de zomer, is er niet echt een goede dag aan te geven. Mijn advies: heb even geduld en ga in november of later in de winter. Heb zelf op zaterdagmiddag een halfuur in de rij moeten staan voor de buitendeur en nog een halfuur voor de verplichte garderobe.
Tenzij je langer bent dan 2 meter zie je de topstukken niet, zoveel mensen staan ervoor.