Hoeveel kleuren heeft dit schilderij?

Voor een kunstproject moet ik weten hoeveel kleuren er zijn gebruikt in dit schilderij, (thomas kinkade central park in the fall)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat zullen er wel 3 zijn, blauw, rood en geel, als je die drie kleuren hebt en eventueel zwart en wit, dan kun je alle kleuren daarvan mengen.

Antwoorden (2)

Misschien is het een instinkertje: rood, geel en blauw zijn de primaire kleuren en daarmee kun je in principe alle kleuren mengen. Rood en geel worden samen oranje, blauw en geel groen en rood en blauw paars. Dit zijn de zgn. secundaire kleuren. Die kun je ook weer in meer of mindere mate met elkaar mengen. Dus: in principe is het schilderij gemaakt met allerlei kleuren die gemengd zijn uit rood, geel en blauw!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En zwart en wit. Die kun je niet maken uit rood, geel, blauw.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gevraagd werd naar de kleuren. Zwart en wit zijn geen kleuren en behoren dus niet in het antwoord thuis. Zwart is het ontbreken van alle kleuren en wit is licht alle kleuren bij elkaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat klopt als je het hebt over licht. Bij verf is dat niet zo. Of het kleuren genoemd mogen worden, daar valt over te twisten.