wat bedoelt men als men zegt dat iemand een "mooie uitstraling" heeft als mens?

Toegevoegd na 57 minuten:
dat was het oordeel dat ik kreeg na een vertelwedstrijd...

9 jaar geleden
in: Taal
9.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is bloemige leuterkoektaal. Men bedoelt waarschijnlijk dat men de persoon in kwestie sympathiek vindt.
Rieneke1
9 jaar geleden
Wordt soms gezegd als compensatie als iemand niet aan het gangbare schoonheidsideaal voldoet, maar wel prettig overkomt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Rieneke, het heeft niets met schoonheid te maken. Er zijn hele mooie en minder mooie mensen met een mooie uitstraling.
Rieneke1
9 jaar geleden
Dat zou in theorie zo moeten zijn Stella, maar wordt niet altijd zo gebruikt (denk ik).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Daar staan we anders in. Uitstraling is niet te omschrijven, het is iets ontastbaars dat je in iemand ziet.
Poet
9 jaar geleden
Ik denk dat men bedoelt dat je erg gedreven en expressief was bij het vertellen van je verhaal en dat men dat gewaardeerd heeft
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik sluit me aan bij Rieneke, waarschijnlijk ben je prettig om naar te luisteren en ondersteun je je verhalen met een passende, mooie mimiek, maar ben je geen 'lekker ding'. Dat lijkt me voor een verteller eigenlijk alleen maar positief, dus beschouw het gerust als een compliment!
liveisgreat
9 jaar geleden
het valt me op dat mensen over het algemeen idd niet "neutraal" op me reageren. meestal positief, ik krijg snel contact en vertrouwen. maar sommigen hebben vanaf het eerste moment een hekel aan me (zonder dat ik ook maar iets gezegd of gedaan heb), proberen me "naar beneden" te halen of zijn jaloers. mannen denken vaak dat ik hen "wil"....
nochtans, ik heb dat niet in de hand. ik ben idd. geen "lekker ding" meer op mijn 55 jaar. ik doe niks om op te vallen, ik vind mezelf gewoon een mens onder de mensen. wel zeer onafhankelijk in mijn denken, maar dat is ook niet echt "uitstraling" natuurlijk.
wel leuk als ze dat allemaal bedoelen wat hierboven/onder staat. ik heb de wedstrijd niet gewonnen maar het is wel duidelijker nu waar deze sterkte ligt als verteller,(gelukkig zei men nog andere dingen die meer concreet zijn...)

Het beste antwoord

Uitstraling is een sterke persoonlijke aantrekkingskracht die iemand uitoefent op andere mensen, die wordt ook wel omschreven als charisma.
Charismatische persoonlijkheden kunnen volksmassa's in beweging brengen, ten goede of ten kwade.

Een mooie uitstraling kun je niet beschrijven of tekenen. Het is geen schoonheid of lelijkheid, het is iets dat mensen uniek maakt en ze opvallend of prettig maakt voor anderen.

Sommige mensen hebben een mooie uitstraling, er zijn er echter ook die uitstraling missen. Sommige mensen kunnen nog zo mooi zijn, ze missen soms uitstraling waardoor ze niet opvallen. Daardoor kan iemand die niet helemaal voldoet aan de schoonheidsidealen veel aantrekkelijker zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
liveisgreat
9 jaar geleden
ja charisma,dat zeiden ze ook...is dus hetzelfde
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mensen die niet heel mooi zijn zijn met een mooie uitstraling ook mooi. Nee, charisma is een hele krachtige uitstraling. Dat is toch net iets anders als alleen maar mooi.