Wat betekent 'hump day'?

Ik zie het steeds vaker op social media: "Happy hump day!" Wat betekent het en wat is de oorsprong hiervan?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Taal
80.2K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dat je de uitdrukking Happy hump day de laatste tijd steeds vaker ziet op de social media kan kloppen. Daar is een reclamefilmpje van de verzekeringsmaatschappij GEIKO de aanjager van.
https://www.geico.com/bestof/

Antwoorden (3)

Het is een kantooruitdrukking, ontstaan in de jaren tachtig van de vorige eeuw. Er wordt een woensdag mee bedoeld, het midden van de werkweek. Een hump is een bult, een dag die eruit springt. Dagelijks kantoorwerk kan sleur met zich meebrengen, maar door midden in de week met collega's lekker ironisch te zijn breek je daar even uit.
Amadea
5 jaar geleden
Hump day is eigenlijk woensdag. Een hobbel in de week. Als je die over bent, is de het grootste deel van de (werk)week voorbij, en kan je al aan het weekend gaan denken.

Doet denken aan "Woensdag, de week door midden zagen" / "Meneer Zaagmans"
===
Aangezien "to hump" ook "seks hebben" betekent, wordt de link in grappen daarnaar snel gelegd.
5 jaar geleden
Beginnend rond 1965, volgens anderen zelfs al rond 1950,begon men in Engeland de woensdag hump-day (bultdag - top van de werkweek) te noemen. Het midden van de traditionele werkweek. Happy hump-day - Gefeliciteerd, je bent over de top.
Echt populair om elkaar (vooral op kantoren) happy-bultday te wensen werd het pas na een commercial van een verzekeringsmaatschappij in 2013. In de reclamespot loopt een pratende kameel genaamd Caleb altijd op woensdag, het midden van de week, door een kantoor en vraagt aan de mensen welke dag het is. Een van de kantoormedewerkers beantwoordt de vraag met: - To day It's hump day - .
Happy Hump day, het aankomende weekend is dichterbij dan het vorige. Tegenwoordig wordt de term ook in andere situaties als grapje gebruikt.
Happy Wednesday! Look at the bright side! At least it’s not Monday!