Ik zoek een opleiding op universitair niveau waarbij ik me alleen maar met talen bezighoud en daarmee bedoel ik het praktische gedeelte. Is die er?

Ik ben erg geinteresseerd in talen en wil het liefst zoveel mogelijk talen spreken. Ik zoek dan ook een opleiding in Nederland waarbij ik zoveel mogelijk bezig ben met het leren ervan. Van Hongaars tot IJslands, van Turks tot Japans.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal

Antwoorden (6)

Op universitair niveau kun je zeker een taal studeren, maar dan zal je je moeten beperken tot één taal. Je kunt in Nederland allerlei talen studeren, van Engels tot Koreaans, van Frans tot Russisch. Maar zoals gezegd, om je een taal echt helemaal eigen te maken zul je je op die specifieke taal moeten richten. Je kunt ook twee studies tegelijk doen, maar dat lijkt me, zeker met vreemde talen, geen sinecure. Dus richt je op een taal die je echt ligt, waar je echt wat mee hebt, en ga eventueel daarnaast een tweede studie doen of een talencursus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een talenstudie zonder theorie zal je niet snel op universitair niveau vinden. Maar kijk even op deze site:

http://www.kennislink.nl/publicaties/stimulans-voor-leidse-talenstudies
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Begin een eigen vertaal bureau.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hét kenmerk van een universitaire studie is dat je je ook met de theorie en de achtergronden van een onderwerp bezig houdt. Als je bijvoorbeeld niks van de cultuur van een land weet, dan weet je ook niet wat bepaalde woorden betekenen en waarom ze dat betekenen. In het Engels bijvoorbeeld zijn veel uitdrukkingen uit het cricket overgenomen. Je zal dan iets van cricket moeten weten om de betekenis te begrijpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Anders is misschien de vertaalacademie een idee, weliswaar HBO.

http://www.carrieretijger.nl/opleiding/taal-communicatie/commercieel/tolk-vertaler
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer Esperanto in Amsterdam bij de leerstoel Interlinguistiek en Esperanto. Door de eenvoudige grammatica van Esperanto is de studie van andere talen
gemakkelijker. Succes