Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is "gegarandeerd goedkoper dan elders" goed Nederlands?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Taal
2.2K
Inekez1
5 jaar geleden
"Gegarandeerd de goedkoopste" betekent hetzelfde maar klinkt beter.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Iedereen bedankt voor de reacties!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Volgens mij betekent dat niet hetzelfde. Deze zin zegt niet dat het de goedkoopste is; alleen dat het goedkoper is dan op een bepaalde andere plek.
LeonardN
5 jaar geleden
@Marjo Nee, "dan elders" lees ik als op elke willekeurige andere plek.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ja, taalkundig is die formulering correct. Maar of je deze bewering hard kunt maken is de grote vraag...
(Lees meer...)
Amadea
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
+Lijkt mij ook niets mis mee.
De zin is uitstekend. niet zozeer vanwege de zinsopbouw,alswel vanwege het woord " goedkoper"
hierdoor maak je elke Nederlander wakker,klaarwakker. uitstekend dus !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ja, dat is goed Nederlands.
Het is hetzelfde als " De laagste prijsgarantie", wat een wat minder mooi zinnetje is.
(Lees meer...)
5 jaar geleden
Cryofiel
5 jaar geleden
Ware het niet dat "de laagste prijsgarantie" geen correct Nederlands is, terwijl "gegarandeerd goedkoper dan elders" dat wel is.
LeonardN
5 jaar geleden
@Cryo, kan je ook uitleggen waarom?
Ik zit me de spatie "laagsteprijsgarantie" want het is geen prijsgarantie die laag. Maar een lage prijs (en de garantie daarop).
Amadea
5 jaar geleden
Laagsteprijsgarantie is correct geschreven, geen spatie ertussen. Zie https://onzetaal.nl/taaladvies/langeafstandsloper#L
LeonardN
5 jaar geleden
Dankje Amadea, dan zijn we er.
@grasmaaier min dus
grasmaaier
5 jaar geleden
ja hallo waarom krijg ik hier 2 minnen voor? Mijn antwoord was gewoon goed. En de vraag ging niet over hoe je laagsteprijsgarantie moet schrijven. Ik heb dat alleen toegevoegd om aan te geven dat dat hetzelfde betekent.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding