Abraham en Sarah gezien hebben,kunne ze die gezegde ook in Schotland?

We krijgen vrienden vanuit Schotland die Sarah wordt en willen het niet verraden want we willen haar verassen.Maar we weten niet of ze deze gezegde ook daar kennen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
1K

Antwoorden (2)

Volgens mij is buiten Nederland het gezegde ook wel bekend maar wordt er verder niets speciaals mee gedaan op een verjaardag.
Misschien is her wel een leuk idee om een Abraham van de bakker te geven en uit te leggen dat wij daar meer uiting aan geven zoals een pop voor de deur, maar ik zou ze er niet mee overvallen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Abraham = Sarah in dit geval natuurlijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sommigen zullen de uitdrukking wel kennen, hij is afkomstig uit de bijbel, maar het leeft er niet zoals hier.

In Nederland is het langzamerhand het gezegde geworden zoals we het nu kennen. Sarah was al bekend als de koek die aan 50 jarige vrouwen werd gegeven maar later is "Sarah gezien hebben" ook toegevoegd aan het gezegde.