ad·junct de; m,v -en helper en plaatsvervanger ve hoge functionaris: adjunct-directeur

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus een persoon die de functie vervangt van bijvoorbeeld een directeur als deze er momenteel niet is. De persoon helpt/ondersteunt de directeur/hogere functionaris ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ad` junct («Latijn) de -woord (mannelijk) adjuncten in samengestelde titels benaming voor een ambtenaar of functionaris die aan een hogere is toegevoegd om hem in zijn ambtsbezigheden bij te staan, bijv. adjunct-commies , adjunct-inspecteur ; het kan alleen vóór de titel staan; de plaatsing erach...
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/adjunct
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Adjunct is ook wel een ambtenaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
* een ambtenaar of functionaris die aan een hogere is toegevoegd om hem in zijn ambtsbezigheden bij te staan.

* helper en vervanger

Een adjunctdirecteur is dus een onderdirecteur.
Voorbeeld: Wim is de directeur en Kees is zijn adjunct.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo is het bij ons thuis ook,mijn dame is de directeur en ik ben haar adjunct. Oftewel manusje van alles.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou bijna medelijden met je krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Liefde is snik snik wat ik nodig heb!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar zelfs een directeur kan liefde geven hoor, Je moet het slimmer aanpakken.
de rechterhand, bijv adjunct-directeur:de onderdirecteur
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Letterlijk vertaald: naastgevoegd.
Kortom: "hulp".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Letterlijk - plaatsvervangend.