Hoe kun je een een eind aan het gesprek maken met iemand die elke zin eindigt met "wat jij ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou gewoon ophouden met praten, wat jij?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ji, watje !
Annswers
13 jaar geleden
Haha leuke vraag!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik? Niets.

Het beste antwoord

Je bedoelt iemand die wil dat je overal maar een mening over moet hebben (vaak liefst dezelfde mening als de spreker) en dat je die mening ook gedetailleerd moet vertellen/echoën?

Dan is de beste remedie: "Weet je, eigenlijk kan dit me helemaal niets schelen."

Dat geeft meteen een opening om het gesprek af te sluiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het wel een goeie hoor dus +. Vaak haken die figuren die steeds jouw bevestiging van hun mening willen horen af als je het niet met ze eens bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, zo iemand is het.

Andere antwoorden (13)

Tegen diegene zeggen dat je je er niet prettig onder voelt dat hij/zij steeds elke zin eindigt met wat jij?
OF, heel simpelweg: eventjes hetzelfde terugdoen. Maar meestal is vriendelijk zeggen dat je het irritant vind genoeg!
Veel mensen hebben helaas vervelende 'stopwoordjes'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat er toch niet over dat je dat niet prettig vind, maar hoe je (bijv. bij tijdgebrek) een eind maakt aan zo'n gesprek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er staat niets over tijdgebrek of niet prettig vinden en het gaat duidelijk om het 'wat jij' dus ik neem toch aan dat diegene het niet fin vind als iemand dat de hele tijd doet.
Ach dat is toch maar een stopwoord. Daar moet je gewoon niet op reageren als je er geen zin in hebt. Ik ken iemand die na elke zin zo ongeveer als stopwoord "nietwaar?"toevoegt maar die wil helemaal geen echt antwoord op die vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou, diegene die ik ken, blijft echt aandringen.
Antwoord geven en vervolgens door blijven praten om je aansluitend te excuseren dat je naar de wc moet en bedanken voor het prettige gesprek. Vriendelijk lachen en weglopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zegt : ik ga nu maar eens ophangen, wat jij?
Doeg.
Doei doei.
Houdoe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet zo moeilijk als je denkt. Neem gewoon de regie:

"Zeg, ik ga zo weer aan de slag. Fijn je weer gesproken te hebben, en we houden contact, he."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die ander: "bla bla bla ... Wat jij?"
jij: "Nou ik effies niet, maar ik ga er weer van tussen. Wat jij?"
En meteen omdraaien, nog even achterom kijken, je hand opsteken en weglopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat dacht je van het volgende:

"Ja, wat jij, zeg dat wel... Ik moet gaan, 't was leuk, doei!"
rose
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind 'm leuk!
En deze..
Zeggen dat ge afspraak hebt en dat je moet doorgaan
Zo simpel k doe het altijd zo :p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat jij? Nou ik moet weer verder met mijn werk, Nou ik moet weer eens wat anders gaan doen fijn je gesproken te hebben. Wat jij?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeg:"Ik niet." en draai je om en loop weg.

Als iemand ongewenst gedrag vertoont, zorg dan dat het effect van dit gedrag precies het omgekeerde is van wat degene ermee wil bereiken. Dan zal hij/zij dit gedrag veranderen, dit gebeurt grotendeels op onbewust niveau.
In dit geval wil degene waarschijnlijk dat het gesprek door blijft lopen en dat jij voor gespreksstof zorgt. Doe dus het omgekeerde. Zodra deze persoon op een voor jou prettigere manier een zin eindigt, geef deze dan feedback die prettig voor hem/haar is (=beloning), zodat hij/zij het meer in die richting zal zoeken. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan gewoon zeggen: 'Ik moet gaan doei'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou antwoorden , ik denk nu niks heb geen mening over wat jij net gezegd heb maar ik vond het wel leuk om met je te praten doeg !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat jij?
Toch?
Niet waar?

Dit zijn stopwoordjes die vervelend kunnen zijn als je er op let bij anderen.
Mensen die deze geregeld (of in iedere zin!) gebruiken vragen ongemerkt om bevestiging. En dit doen die mensen omdat ze onzeker zijn.
Dus om een gesprek met zo iemand af te kappen zou ik zeggen:
"Weet je dat je aan het eind van bijna iedere zin zegt 'wat jij?'? Waarom vraag je steeds bevestiging aan mij? Ben je zó onzeker??"