Wat is het fysieke verschil tussen een bel en een klok?

Soms spreek je over een bel en soms over een klok. (dus geen uurwerk!) Maar wanneer is het nou welke? Is daar een maat voor, moet het van een bepaald materiaal zijn? Of... is een klok gewoon een bel en een bel ook een klok (2 woorden voor hetzelfde begrip).

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
5.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meestal wordt een grote bel een klok genoemd, dacht ik...

Antwoorden (4)

Een bel die wordt door een metalen voorwerp in een bepaalde vorm gemaakt...

Een klok heeft een specifieke eigen vorm met een klokophanging.. De klok hangt ook altijd en een bel die kan men in de hand houden en bewegen, klokken kunnen veel zwaarder zijn, te zwaar om te tillen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En waar hangt de klepel? ;)
Volgens mij geeft een bel niet de tijd aan en een klok wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bovendien zit een bel op je fiets of hangt soms aan een koeiennek of ze spat als een bel uit elkaar.
14 jaar geleden
een klok is een bel die opgehangen is en die beweegt om op die manier de klepel te raken.
bij een bel, is het mechanisme erop gebouwd om de klepel te bewegen en dus zo de bel(klok) te raken.
dus het gaat om welk deel in beweging gebracht word.