Waarom zeggen mensen 'you sunk my battleship'?

Waarom zeggen mensen 'you sunk my battleship'? . Of Wat betekend het als iemand het zegt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Taal
1.2K

Antwoorden (1)

"When all of the squares of a ship have been hit, the ship is sunk, and the ship's owner announces this (e.g. "You sunk my battleship!"). If all of a player's ships have been sunk, the game is over and their opponent wins."

Vertaling:
"Als alle vakken (?) van een schip zijn geraakt, is het schip gezonken en de eigenaar van het schip kondigt dat aan (bijv. 'Je hebt mijn slagschip laten zinken!') Als alle schepen van een speler zijn gezonken, is het spel voorbij en heeft de tegenstander gewonnen.

Het is dus is een uitdrukking die iemand kan gebruiken bij het spel dat hier 'Zeeslag' heet.

Maar kennelijk werd de uitdrukking ook gebruikt in een aflevering van de Simpsons en betekende hij daar iets vulgairs.
Computoon
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mooie vertaling +