Hoe kan je dat vervelende spellingcontrole -venstertje voorgoed verwijderen?

Ik word er helemaal tureluurs van.'Mogelijk heb je een spelfout gemaakt' (Als ik er één gemaakt heb zal ik ze wel zelf verbeteren.Maar waarschuwingen voor spelfouten die niet gemaakt zijn, dat is hinderlijk.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag. Liever de oude situatie terug!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ding deugt inderdaad voor geen meter ! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik uet wal zet. Ik goed heel typ. Ik niet nodag hib!!!
Amadea
13 jaar geleden
Hier ben ik het volledig mee eens. Een échte spellingchecker zou goed zijn voor sommige deelnemers, maar het programma dat er nu voor doorgaat kan niet eens hele woorden lezen..... Mogelijk heb je 3 spelfouten gemaakt:
échte
echte
echtte
echt
echot
echten
amma
mama
gamma
mamma
woor
woord
oor
zwoor
Noor
boor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mee eens, weg ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij het woord `groeien`kwam de spellingcontrole ongevraagd met een fantastische suggestie: 99 koeien. Wat heb je daar nou aan? Die beesten lopen alleen maar in de weg.
Weg ermee, net als die spellingcontrole.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die laatste is me ook opgevallen, ineens is het ding begonnen met iedere 'gr' te vervangen door '99 '. Het erge is dat hij niet alleen tóch al brak was, maar dat ook nog de database verder gevuld wordt met de woorden die mensen actief 'genegeerd' hebben. Maar negeren is normaal natuurlijk niet hetzelfde als toevoegen! In plaats van gevuld, raakt zo de database vooral vervuild. En hij gaf toch al bizarre suggesties...

Het beste antwoord

Ik ben ook één van de vele gebruikers die zich groen en geel stoort aan die venstertjes dat ik een spelfout gemaakt heb. Voornamelijk doordat een goed, niet fout gespeld woord gekenmerkt wordt als fout en dat er vervolgens zo'n zestal alternatieven gegeven worden waarvan er vier niet eens bestaan. Oh, ik zie dat ze enkele woorden (als bijvoorbeeld Euro) inmiddels al herkennen als woord. Het ding gaat al vooruit, alleen ziet het nu fouten die er niet zijn.
Ik heb hier nu echt "Woord" staan, maar het ding blijft volhouden dat er "Woor" staat...

Ik ben het met de voorgaande antwoordgever eens: als er maar genoeg mensen klagen, dan zullen ze hopelijk iets verzinnen om dit venstertje optioneel te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je de meeste vragen leest, is de spellingcontrole een welkome aanvulling op deze site en zeker geen overbodige luxe. Je kan het venster toch meteen wegklikken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat dingetje komt iedere keer weer terug.
Het brengt je gewoon aan het twijfelen,doordat als je een woord goed schrijft er in een keer dat ding weer komt.
Heeft voor de meeste mensen op GV geen enkel nut.
En wat willen ze ermee bereiken,een enkel spelfoutje is dat nou zo hinderlijk.
Het zijn allemaal mensen die antwoorden geven,en een mens kan een fout maken.
Bewust of onbewust.
En soms is het zelfs leuk als je wel eens een woord niet goed geschreven ziet.
Daar leer je zelfs van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben het volkomen met jou eens+
Bij Instellingen staat een optie om de spellingscontrole aan of uit te zetten. Enkel de spellingscontrole van je browser blijft dan nog zichtbaar, die van GV niet meer.