wat is de juiste bewoording als je een opdracht aanneemt, maar tussendoor mogelijkheid wilt om kleine spoedklusjes van anderen aan te nemen ?

Ik zoek de juiste benaming.
Stel een opdracht duurt 2 weken, maar je wilt 4 weken de tijd zodat je kleine dingen tussendoor aan kunt nemen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal

Antwoorden (5)

"tijdsbestek in overleg"
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Doorlooptijd, zoals bijvoorbeeld in onderstaande zin

"Deze opdracht heeft een doorlooptijd van 4 weken"
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
paulus811
11 jaar geleden
Zo zou ik het ook zeggen. + Wel moet je vermelden hoeveel de werkelijke tijd is die je aan de klus gaat besteden.
"Opdrachtgever en opdrachtnemer komen overeen dat het hierboven omschreven aangenomen werk uiterlijk op (....) volledig zal zijn gerealiseerd".

Dat is dus de datum dat het werk gegarandeerd af is en dus het einde van de vierde week. De klant heeft namelijk niets aan iemand die zegt 'dat het over 2 weken klaar is' waarna het om allerlei redenen uiteindelijk 4 weken wordt. Als je televisieprogramma's over dit soort zaken wel eens volgt, dan hoor je hoe vaak dingen worden beloofd die vervolgens niet worden nagekomen. Dat is een bron van frustratie en een zekere garantie dat je door deze opdrachtgever niet meer gevraagd zult worden. Met 'tussendoorzaken' heeft een klant niets te maken.
Computoon
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
Naast het opnemen in een contract van de zin die je noemt, kan er ook in vermeld worden, dat de opdrachtnemer verwacht tien werkdagen nodig te hebben om het werk te verrichten.
je schrijf in de offerte oplevering 4 weken na opdracht
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat is een free-lancer