wat betekend: el patron

Toegevoegd na 22 minuten:
nee ik ga me naam niet veranderen -,-'
ik zag een mixtape en die hete zo

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
19.9K

Antwoorden (13)

het patroon... volgens mij is het spaans...

Toegevoegd na 6 minuten:
padrone is baas... spaans en italiaans schelen niet veel ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je was me voor, Marion. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blijkbaar niet goed, heb mijn antwoord dus maar verwijderd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
padrone is baas..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
padrone is Italiaans, geen spaans.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Trouwens + van mij Marion, het is idd patroon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ook spaans lavender...
je kan het nakijken bedankt voor de +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijk gewoon eens allemaal op WoordenTrainer.nl, dan zie je dat el patrón meerdere betekenissen heeft, dus niemand heeft het fout.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
padrone is italiaans.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ is 100% true
Dat betekent de baas. Ga je nu je naam veranderen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is het: de baas
Ivana
13 jaar geleden
El patron = het patroon.

(de baas = el jefe).

Toegevoegd na 16 minuten:
Waarschijnlijk betekent het ook 'beschermheilige', net zoals in het Engels 'patron saint'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het patroon.

De baas in het Spaans is 'el jefe'!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan ook mexicaans zijn, de betekenis is 'boven baas'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
beschermheilige begunstiger, beschermer, beschermheer, verdediger, voorstander toeziener, baas, chef, patron kapitein dessin model, sjabloon, voorbeeld, vorm '
Gevonden op http://www.woorden-boek.nl/woord/patroon

>
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op school werd mij altijd geleerd dat 'el patrón' de baas betekent. Dat staat ook als eerste achter 'patrón' in mijn woordenboek.
Ook staat erachter pensionhouder, beschermheer etc.
Jefe is een ander woord voor baas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het patroon ik heb het opgezocht op het internet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
moet je ook even op http://woordentrainer.nl/ kijken. En op youtube, daar vind je iets heel anders
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@carobont kijk liever in een woordenboek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het Patroon.
Dit weet ik zeker. Echt waar. Dit is het goede antwoord. En sorry, het is niet de baas of weet ik veel wat.
Kijk maar zelf eens op: http://translate.google.nl/#auto|nl|el%20patron . Dan kun je zelf andere dingen vertalen ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://woordentrainer.nl/, kijk daar even En op youtube.. . Want IK weet zeker dat het ook iets anders betekent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
google translate......... dat is de slechtste online vertaler ooit!
gebruik liever een echt woordenboek of een beter online woordenboek.
neem bijvoorbeeld vandale.nl, die geeft: "el patrón de baas • de werkgever • de hospes"
de uitgebreide versie geeft nog meer vertalingen.
Ik heb hiervoor een normaal woordenboek, niet googles online prut.
als ik zo naar dit liedje luister en kijk, dan moet het volgens mij iets van baas zijn, er staat me ook iets bij van Fidel Castro, dat die ook el patron werd genoemd, maar ik kan het fout hebben hoor.

Toegevoegd na 4 minuten:
Kan ook pablo escobar zijn geweest, ik weet het, heel anders soort persoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt denk ik aan de context waarin het gebruikt word, het patroon en baas. Zal alle twee goed kunnen zijn.