Hoe spreekt men 'krach' uit?

Zoals het Engelse 'Crash' ? Als ...Krasj of als krach ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is een "krach" dan?
Amadea
12 jaar geleden
Bankroet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Nederlandse benaming voor 'crash' , bijvoorbeeld fors verlies op de beurs
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Beurskrach_van_1929

Het beste antwoord

Als krag, dus met de g-klank aan het eind. Geen keiharde Hollandse g, maar een licht-Limburge.

Toegevoegd na 2 minuten:
*Limburgse
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uhm Amadea, of iets een harde of een zachte g is, hangt puur af van waar je bent opgegroeid hoor ;) In het Noorden spreekt men zowel CH als G uit als een harde g, in het Zuiden allebei als een zachte g. In het geval van Krach is dat dus precies zo. -1 dus van mij helaas. Al hou ik natuurlijk wel van je.

Andere antwoorden (2)

Krag ,http://nl.forvo.com/word/b%C3%B6rsenkrach/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eigenlijk gewoon net als kracht maar dan zonder t.
dus krag.