Welk werkwoord kun je gebruiken in combinatie met "een onderzoek"?

Het gaat om de zin: "Een sollicitant ......... een antecedentenonderzoek".
Het werkwoord "krijgen" klinkt mij hier wat vreemd in de oren. En "ondergaan" past volgens mij meer bij een onderzoek wat medisch is.

Iets anders kan ik niet bedenken. Heeft iemand een goede suggestie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
1.6K

Antwoorden (5)

Ondergaat kan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh sorry ik had de vraag niet helemaal gelezen :p
"Doorloopt" klinkt wel passend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
...zal worden onderworpen aan...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewoon "krijgen" hoor. Een sollicitant krijgt een antecedentenonderzoek. De werkgever doet een antecdentenonderzoek.

Toegevoegd na 2 minuten:
denk bijvoorbeeld ook aan:

Een sollicitant krijgt een medisch onderzoek.
Een sollicitant krijgt een grondig onderzoek.
Een sollicitant krijgt een taalkundig onderzoek.

etc. etc. etc...
12 jaar geleden
Kan je het niet een beetje omschrijven?

In de trant van :
een antecedentenonderzoek zal deel uitmaken van het sollicitatieproces, evenals een gesprek/psychologische test....

Of : een onderdeel van de sollicitatie zal een antecedentenonderzoek zijn, alsmede....

Dan omga je het probleem!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Is dat Vlaams: het probleem omgaan? Ik ken daar het werkwoord omzeilen bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je hebt gelijk, Amadea : omzeilen is veel beter nederlands...'omgaan' is een germanisme (umgehen) - heb jarenlang voor m'n werk Duits gesproken, en ik was gisteravond moe, toen ik mijn antwoord gaf - eringeslopen!!