Hoe heet het streepje aan de t? Als het puntje op de i een naam heeft (tittel) dan toch ook het streepje aan de t?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
4.1K
Amadea
12 jaar geleden
Klopt niet. De tittel is zo'n haaltje aan een Hebreeuwse letter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
WAAROM?? :p

Het beste antwoord

Klopt, deel van de letter. Het puntje op de i is dat niet, die is er later op 'bedacht' om in handschrift een duidelijk onderscheid te maken met andere op-en-neer streken, zoals in de n, m en u. Schrijf maar eens snel 'minimum', aan elkaar, zonder puntjes op de i. Dat wordt één brij van zigzaggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt, dat helpt me sterk vooruit!

Andere antwoorden (4)

volgens mij heeft die geen naam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aan 'volgens mij' heb je hier op GV niks. Of het zeker weten, of geen antwoord geven.
Ja, er gaat een streepje door de t.
Dus dat heet een streepje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Ja hoor, het streepje heet streepje. Maar volgens de moderator is dit wel een antwoord...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, natuurlijk is dit een antwoord
Dat is toch gewoon een deel van de etter zelf?
Net als de lus aan de h, in schrijfletters dan, en het stokje van de p.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het streepje van de T (t) heet een timus.