Hoe zeg je in het engels dat je voor iets bent?

Dus dat je voorstander van een stelling bent.

"Ik ben voor" vertaald naar "I am for" lijkt mezelf namelijk niet echt de juiste manier (of kan dit wel zo?).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
2.3K

Het beste antwoord

"I am for" is niet helemaal correct. De hierboven genoemde antwoorden (pro, I agree with) zijn correct. Maar met name als reactie op een stelling is een mooie Engelse uitdrukking: "I'm for it!". Google er maar eens op. Het is correct Engels en weinig niet-Engelssprekenden kennen de uitdrukking. Op de BBC hoor je het nog wel eens terugkomen.

Een ander voorbeeld wat aantoont dat deze uitdrukking gebruikt wordt is in de songtekst van Justin Sane: If it's good for the economy, I'm for it". Dit lied staat vol stellingen waar de schrijver/zanger voor (for it) of tegen (against) is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal goed +

Andere antwoorden (10)

Volgens mij is het: i'm pro. Tegen is 'con'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je alleen maar "I'm pro" zegt, dan zal dat inderdaad zo worden geïnterpreteerd. Als je het echter in zinsverband zegt, bijv. "I'm pro driving", dan zal dat probleem niet snel ontstaan. Het hangt zoals gewoonlijk natuurlijk ook wel af van de context.
I agree with that.
Ik stem in met dat.

Weet niet of je zoiets bedoeld?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"I'll go for it!"....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
I am in favour of.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"I'm all for it" is een veelgebruikte zin.

Toegevoegd na 20 uur:
"Fancy that!" gebruiken ze ook wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ook agree gebruiken. I agree with that.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
I support the statement
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
count me in
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou zeggen:

I'm in favour!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zit in de buurt, zo simpel kan het soms zijn!
ik ben er voor
I am for it (in favour of it) - uit Kramer