Wat is 'zout city'?

Dat zag ik in een antwoord voorbij komen. Is dit een officieel synoniem voor een stad?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal

Het beste antwoord

Of het officieel is, weet ik niet.

De goede toehoorder, die ook aan een half woord voldoende heeft, zal begrijpen dat het over Boekelo gaat.
Cryofiel
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Is zeer recent door ondergetekende bedacht.
Ik neem aan,dat een ieder er van op de hoogte is dat een ( deel ) van ons zout uit Boekelo, dan wel Zoutcity
komt.
Groeten, Kees (van de Mool)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht gelijk aan Salt Lake City... Kees.
http://www.visitsaltlake.com/visit/
Wie kent boekelóó Ja uit de geschiedenisboeken daar hebben ze toch Bonifatius om zeep geholpen. Ik kom niet. Of je moet het evenement kunnen verplaatsen naar Sweet Lake CitY
rose
13 jaar geleden
Zoutdorp, bedoel je...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij hebben ze de verdachte van de Bonifatiusmoord nooit gepakt, er was in ieder geval geen forensisch bewijs. De officiële geschiedenis daarover is dat dat bij Dokkum zou zijn gebeurd, er zijn echter ook andere theorieën over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ Rose, GROOT blijven denken!
@TegenX, En daar bedoel je Zoetermeer mee?
rose
13 jaar geleden
@Moolkeesje, dat is juist het probleem tegenwoordig, mensen die groot denken maar de details niet zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@mlodewijk: Ohh ;-)
@Moolkeesje JA
rose
13 jaar geleden
Bonifatius is helemaal niet vermoord, die had een chocoladewinkel in Heerlen. Dacht ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yep, Sjkolaatje van bonefaatje,voor je mooiste gaatje.
rose
13 jaar geleden
Zit je te pimpelen, Mool?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kom zojuist uit de natte ruimte en zit nu met een bak verse koffie achter het scherm (of ervoor). Hierna vangt het pimpelen aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bonifatius was dacht ik in Dokkum vermoord ; da's toch nog wel een eindje met het zouttreintje vanuit Boekelo, hoor !
Annswers
13 jaar geleden
Ik dacht een dorp in polen, anyway, waar ligt boekelo?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij Enschede, richting Haaksbergen.
rose
13 jaar geleden
Boekelo ligt in het midden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Midden van wat? Volgens mij ligt daar de waarheid.
rose
13 jaar geleden
De waarheid moet altijd met een korrel zout genomen worden...
Nee, dat is een taalkundig onjuiste bijnaam voor Boekelo. Dan zou het beter zoutdorp kunnen zijn. Maar er bestaat wél een officiële bijnaam voor Boekelo. Namelijk: “het zout in de pap van Twente”. Het voornamelijk agrarische dorp is namelijk vooral bekend door de zoutwinning.
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken Boekelo een beetje, en zou dan toch liever gaan voor 'zout-gat' . Dorp vind ik te hoog gegrepen.