Een strebertje is iemand met ADHD.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Iemand die alles op alles zet om ergens de beste in te zijn #strever
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een strebertje is iemand die alles goed wil doen. Vaak zijn strebertjes ijverig, ambitieus en gaan vol voor hun doel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het betekend dat iemand het maximale eruit wil halen, met zoveel mogelijk middelen, overdreven ambitieus ook wel.
Zie bron.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een strebertje is iemand die koste wat het kost hogerop wil komen.
het woord heeft een wat negatieve bijklank, omdat een streber niet zal schuwen te slijmen naar boven, en te trappen naar beneden hem gestelde mensen.
Rieneke1
13 jaar geleden
streber of strebertje:

streber
` stre - ber («Duits) de -woord (mannelijk) strebers iemand die met allerlei middelen tracht vooruit te komen; baantjesjager
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/streber

streber
arrivist, baantjesjager, carrièrejager, eerzuchtige, go-getter, strever
Gevonden op http://www.woorden-boek.nl/woord/streber

streber
1) Al te ambitieus mens 2) Arrivist 3) Baantjesjager 4) Carrièrejager 5) Carrirejager 6) Dat per se hogerop wil 7) Doordouwer 8) Doorduwer 9) Drijver 10) Eerzuchtig mens 11) Eerzuchtig persoon 12) Eerzuchtige 13)...
Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl
fremar
13 jaar geleden
al te eerzuchtig iemand
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een uitslover, dus iemand die er alles (vaak op een onsympathieke manier) aan doet om zijn doel te bereiken.
13 jaar geleden
diverse betekenisen van:
aanhouder, bolleboos, carrièrejager, doener, doorzetter, eerzuchtig iemand, goochemerd, hoogvlieger, kletteraar, meesterbrein, practicus, pragmaticus, slimmeling, slimmerd, slimmerik, volhouder tot whizzkid