Hoe noemden de Duitsers in de Tweede Wereldoorlog de Geallieerden?

Zoals de Geallieerden de Duitsers 'moffen' noemden. Welke naam/namen werden andersom gebruikt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
leuke vraag! heb het wel ooit ergens gelezen maar kan het me zo niet meer herinneren
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb ooit uit de mond van Paul Verhoeven gehoord dat verzetsstrijders terroristen werden genoemd. There are very much different names for the allies: Tommys(Britten), Amis, (voor de Amerikanen) Untermenschen(allemaal gok ik), frenchman or frogeater(voor de Fransen). One soldier of the SS said once to an American soldier: You are a member of a race of degenerated hybrids. And the whole Allies were called: allies - The Allies = Die Allierten. Het is dus vaak landgebaseerd, Answer
The common nicknames are as follows: 1. Russian soldiers were commonly called Ivan; 2. British soldiers were called tommies and British Paratroopers were also referred to as Red Devils; and 3. American soldiers were called yanks. American Paratroopers were called Devils in Baggy Pants, and numerous other nicknames were used. The Bloody Bucket soldiers was a nickname the Germans gave to the 28th Infantry Division soldiers out of respect(red shoulder patch resembling a bucket).
Answer
There's a term the Germans used a lot to refer to the "Americans" that wasn't mentioned "Ami", pl. "Amis". The Germans were called "Krauts", "Jerries", "Huns"; the French called them "Les Boches" And in Russia "Gans" (Hans, as there's no "H" in russian), or "Fritz".
Oscar R Maldonado
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
als je zou kunnen plussen voor reacties, dan had je er minstens 1 gehad, MrTomaat!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Alle eer gaat naar Google :D
Bordensteker
10 jaar geleden
+1 virtueel; goed Google gebruikt, MrTomaat!
(Ook een TOMaat!)

Het beste antwoord

eentje gevonden; de geallieerden (met name de Britten) werden door de Duitsers 'Tommies' genoemd.
Zal nog even verder snuffelen, want vind dit een leuke vraag :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Cryofiel
10 jaar geleden
Klopt inderdaad. De Tommies waren de geallieerden, en een Duitser werd door de geallieerden Jerry genoemd. Daar komt de tekenfilm 'Tom and Jerry' vandaan. De Duitsers hadden een handig blik bedacht om benzine in te vervoeren voor hun tanks. De geallieerden noemden zo'n blik een "moffenblik", ofwel een jerrycan.
Bordensteker
10 jaar geleden
Klopt!
Bijnaam die de Duitsers aan de Engelsen geven was Tommy. De Engelsen op hun beurt noemden de Duitsers 'Jerry'. (Germans > gerries > jerries.) Bron: http://www.dedokwerker.nl/jerrycan.html
(Met hierin ook het verhaal over die jerry-can) Voor andere geallieerden (maar zie ook het andere antwoord) even in het Engels gezocht: In WWI and WWII both sides called each other derogatory names.
The Allies used the derogatory names Fritz, Jerry, Hun, Heinies, Kraut, Nazi, Boche (WWI) etc. for the Germans.
The Germans called the Americans Ami, the Russians Iwan and Brits Tommy.
Among Allies, the French were frogs and the Australians were diggers. Bron: http://originalwavelength.blogspot.nl/2010/02/why-were-germans-called-huns-in-both.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dankje, wil ik dit als 'beste antwoord' aan kliken maar hier staat het niet onder... even zoeken...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dank

Andere antwoorden (1)

Engelsen = Tommys
Amerikanen = Amis
Russen = Iwan
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je voor je reactie. Maar: amis... is dit de correcte schrijfwijze? Niet 'amies' of 'ami's' of 'amie's'?