Wie zegt dat mensen uit apen zijn ontstaan?

Mensen die de evolutietheorie begrijpen in ieder geval niet: die zeggen namelijk dat mensen en bijvoorbeeld chimpansees een gemeenschappelijke voorouder hebben, die net even ver van chimps af staat als van mensen.

Hoe is het verhaal van apen die zomaar in mensen veranderen dan wel de wereld in gekomen? Wie heeft dat bedacht?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Mensen die uit religieuse of andere redenen de evolutieleer niet WILLEN begrijpen en er op die manier een karikatuur van maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist... Het zijn de tegenstanders die wetenschappelijke feiten verdraaien om een goed onderbouwd verhaal onwaarschijnlijk te laten klinken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Apen, afstammen, jee wat een gedoe. We zijn gewoon een apensoort als je het biologisch bekijkt... Bavianen wijken *meer* af van gorilla's, dan wij van de chimpansees...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi en duidelijk antwoord
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad. Zeggen dat de evolutietheorie inhoudt dat mensen zouden afstammen van apen, is de ultieme creationistische variant van een stroman. http://nl.wikipedia.org/wiki/Stropopredenering
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet waar. Juist mensen die religieus zijn geloven NIET in deze theorie. Want die geloven dat God de mens heeft geschapen naar zijn evenbeeld.

Andere antwoorden (1)

mensen zijn niet uit apen ontstaan. Maar mensen en apen hebben ws een gemeenschappelijke voorouder

In Thailand zijn onlangs fossielen gevonden die mogelijk aantonen dat de gemeenschappelijke voorouders van mensen en apen zijn ontstaan uit Aziatische primaten. Er wordt gewoonlijk vanuit gegaan dat de mens in Afrika is ontstaan. De ontdekking van deze nieuwe soort betekent overigens niet het einde van het debat over de oorsprong van de gemeenschappelijke voorouder.
Beard en zijn team noemden de nieuwe soort Ganlea megacanina. Ze concludeerden dat de fossielen behoorden tot 10 tot 15 individuen van uitgestorven Aziatische primaten

Toegevoegd na 6 minuten:
Na uitvoerig biochemisch onderzoek naar de verschillen in eiwitten en hun mutatiesnelheid, is het vermoeden ontstaan dat de splitsing tussen de mensapen en de mensen pas 5 miljoen jaar geleden plaats vond.
Volgens biochemisch onderzoek gingen 5 miljoen jaar geleden de wegen van onze voorouders toen uiteen in de lijn van de mensen en de lijn van de chimpansee.

Toegevoegd na 19 minuten:
Linnaeus beschouwde de grootste mensapen vanwege hun overeenkomsten als nauwste verwanten van de mens