Waarom heet eau de toilette, eau de toilette?

Want het heeft niks met toilet te maken...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.3K

Antwoorden (3)

het heeft denk ik te maken met "toilet maken", je opdoffen.
14 jaar geleden
Het hoort daar thuis, dit toiletwater doet dat andere toiletwater opheffen... De ene geur wordt vervangen door de andere op HET TOILET...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het was echt een watertje dat vroeger werd opgesprenkeld na het bezoeken van het toilet en bij het optutten daarna.
Cosmopolitan (het tijdschrift) grapte ooit: "If it doesn't say 'eau de toilette' on the label, it most likely doesn't come from the famed region of Eau de Toilette in France and might not even come from toilets at all."
AWM