In welk jaartal werd de doodstraf afgeschaft in Frankrijk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Pas in 2007 heeft Frankrijk de doodstraf volledig afgeschaft. Vóór oktober 2007 mocht die namelijk in oorlogstijd nog wél gebruikt worden.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit is niet juist de doodstraf is in 1981 bij wet afgeschaft, en de oorlogstijd heeft er niets mee te maken want dat is bij ieder land, dessertie is tijdens de oorlog altijd een daad die bestraft word met de dood.

Andere antwoorden (1)

In 1981, tijdens het presidentschap van François Mitterrand, werd de doodstraf wettelijk afgeschaft.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee Alpha Lima Sierra heeft wel gelijk de laatste executie is idd gedaan in 1977, zoals je aangeeft H Djandoubi, maar officieel is de doodstraf afgeschaft in 1981 en bij wet verboden, inmiddels ook bij grondwet. De guillotine is overigens sinds de Franse Revolutie (1789) de enige wettelijke executie-methode in frankrijk geweest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En de beste methode.