zijn er romans over griekse mythologie zoals percy jackson?

ik ben de laatste tijd nogal geïnteresseerd in de griekse mythologie en nu vraag ik of er boeken zijn (romans) die over dat onderwerp gaan.
boeken als percy jackson.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (1)

Herakles en de Augiassstal. Iason, Medeia en het Gulden Vlies
Daidalos en Ikaros Ariadne, Theseus en het labyrint.

Midas, Orfeus, Narkissos, Eros en Psyche, Orestes en Elektra, Antigone, Oidipous.
Het zijn de mythologische figuren van wie iedereen heeft gehoord en van wie iedereen het verhaal nou eens precies zou willen kennen. Dat kan op een zeer ontspannen en aangename manier met de prachtige hervertellingen van Imme Dros.
Dit heerlijke leesboek is tegelijk een fantastisch naslagwerk, dankzij de uitvoerige namenlijst, familiestambomen en landkaarten.

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/griekse-mythen/1001004002103458/index.html

Als je echt geinteresseerd bent kun je ook eens kijken naar een encyclopedie.

http://www.bol.com/nl/s/boeken/zoekresultaten/Ntt/Geillustreerde+Griekse+Mythologie+Encyclopedie/search/true/searchType/qck/N/8299/sI/true/sA/300/sc/books_all/index.html

Want Percy Jackson heeft niet zo veel te maken met de Griekse Mythologie.
Bijvoorbeeld Percy Jackson & de Olympiërs is een vijfdelige fantasyserie geschreven door de Amerikaanse schrijver Rick Riordan.

Leuk om kennis te maken met de namen enzo.
Heb je ze alle vijf al uit?

Toegevoegd na 19 seconden:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Percy_Jackson