Ik zoek een plaatjesboek over engeltjes die meehelpen met kerst, wie weet welk boek ik zoek?

Ik zoek een plaatjesboek wat ik in mijn kinderjaren vaak heb doorgekeken. Ik kan me kinderengeltjes herinneren die meehelpen met kerst. In het boek komt o.a. een tekening voor van engeltjes die koekjes bakken in een bakkerij en vormpjes drukken uit deeg, een tekening van engeltjes die kerstbomen dragen of slepen door de sneeuw, en dat ze allerlei speelgoed maken zoals houten paardjes en poppen. Ook herinner ik me sleutelbewaarder Petrus aan de poort van de hemel die engeltjes de sleutel wel eens meegaf.

Dit alles is geillustreerd, een echt prentenboek voor kleine kinderen. Wie weet over welk boek ik het heb? Ik zou deze zo graag weer vinden en in mijn bezit krijgen, maar ik weet niet waar of hoe ik zoeken moet.

Bijgevoegd: 2 afbeeldingen over hoe het sfeertje eruit zag, maar de tekenstijl is veel zachter en lieflijker. Het kan zijn dat ik me vergis in deze beelden, maar misschien helpt het bij de beeldvorming van de inhoud van het boekje.

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K
Amadea
9 jaar geleden
Hoe lang geleden was dat ongeveer? Ik vond een boek uit 2008, maar dat is vermoedelijk te recent.
anneliez
9 jaar geleden
zoek eens op Rie Cramer, misschien is dat de stijl die je bedoelt, dan kun je van daaruit verder zoeken (of al iets wegstrepen

Antwoorden (2)

Dat is het boek Vlijtige kerstengeltjes, zie link voor de plaatjes uit het boek.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dit is een foto van een prent uit het boek Kleine Kerst-Engelen van Hanna Helwig

https://www.flickr.com/photos/reisgekki/8272210672/in/set-72157608622620700
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Dat is de afbeelding die vraagsteller als vergelijkend voorbeeld gaf, maar zoals uit de tekst blijkt niet wat zij zoekt.