Hoe kan je doorzetten om een engels boek uit te lezen?

Mijn engels is niet zo goed als dat ik wil dat het is, dus heb ik een engels boek gehaald bij de Bieb. Maar nu weet ik uit eerdere ervaringen met engelse boeken dat ik alleen de eerste regel lees en het boek daarna weg leg (en niet meer pak om te lezen).

Ik wil graag weten hoe ik kan doorzetten om een engels boek geheel te lezen.

ps: de engelse boeken die ik weglegde zijn in de nederlandse versie mijn favoriete boeken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (9)

Gewoon doorbijten! Ik had er eerst ook moeite mee en moest regelmatig wat opzoeken in het woordenboek.
Na een tijdje wil je alleen nog maar de Engelse versie lezen. ;)
Jouw probleem heb ik juist met alle boeken. Is normaal. Het begin is sowieso meestal saai en is het altijd even doorbijten.

Gebruik MijnWoordenboek.nl voor het snel zoeken. Opzoeken in een echt woordenboek duurt lang.

Dus gewoon even doorlezen. ;)

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik raad je aan om met je favo boek te beginnen zodat het makkelijker leest. Misschien is het een moeilijker boek dan normaal, maar tenminste heb je er interesse voor. Beter leuk dan saai, toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 voor het enigste juiste antwoord :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
danku ^-^
probeer te beginnen met wat makkelijker boeken. bv kinderboeken in het engels, dat leest best makkelijk weg en ondertussen doe je wat ervaring op.
elke keer neem je een boek dat weer ietsje moeilijker is, en zo groei je er wat in.
13 jaar geleden
Begin in de Nederlands versie te lezen en als je lekker ‘in’ het verhaal zit, stap je over naar het Engelse boek. Als je teveel moeite krijgt met goed begrip van de tekst, ga je even terug naar het Nederlands, herleest desnoods een stukje en je probeert na een tijdje het Engels weer eens.
Zo heb ik aardig wat Homerus in ‘t Grieks gelezen, en de nodige hiëroglyfenteksten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou zeggen, begin met een makkelijk (kinder) boek. Of, als je dat niet leuk vind, een boek dat je in het Nederlands heel goed kent. Zodat je niet steeds de moeilijke woorden hoeft op te zoeken. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
|Maak voor jezelf een plan. Elke dag een vastgelegd aantal pagina's. Daarna volgt de beloning. Dat moet jezelf bedenken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In plaats van beginnen met een engels papieren boek kun je ook beginnen met teksten, verhalen op internet. Met google translate krijg je dan met een muisover direct de vertaling. Doe dit een tijdje en begin dan aan papieren boeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan beginnen met makkelijke boeken. Lees vooral boeken die je nog niet kent. Zo ga je ook niet "voorspellend" lezen.
Probeer ook films te kijken zonder ondertiteling. Daarvan leer je meestal ook een hoop!
Je zou ook op internet informatie kunnen zoeken (in het Engels) die jij interessant vind!

Succes

Toegevoegd na 1 minuut:
En op de vraag hoe kan je doorzetten: probeer gewoon elke keer bijv. 2 bladzijdes te lezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben begonnen met eenvoudige boeken. En niet ieder onbekend woord opgezocht. Na een aantal bladzijden wordt de betekenis vaak wel duidelijk. Alleen een woord dat essentieel bleek en dat ik niet snapte heb ik dan opgezocht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik deed dat ook, maar dan met mijn favoriete boeken. Werkt wel.
ik ga nu naar de 3e en wij lezen altijd: pinguin readers. dit zijn simpele engelse boekjes maar ze zijn niet kinderachtig.