Wie kent de titel en schrijver van het volgende korte verhaal?

het verhaal gaat over een jongetje.
iedere week, als zijn ouders weg zijn, probeert hij van de ene naar de andere kant te komen over een groot kleed.
in zijn fantasie zijn de rode gedeeltes slangenkuilen, de zwarte gedeeltes drijfzand, en ga zo maar door.
er zijn wel een paar gele stepping-stones, maar die liggen ver uit elkaar.
met de week wordt het moeilijker, en uiteindelijk neemt het kleed het jongetje te grazen.
als de ouders weer thuiskomen, is hij voor altijd verdwenen.

het is geen recent verhaal, ik heb het meen ik in de jaren 80 gelezen.

12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
nee, niet geschikt voor kotertjes ;)

Het beste antwoord

Moest ff zoeken,maar meteen bij het lezen van je vraag wist ik dat ik het kende. Is niet helemaal zoals jij het omschrijft,maar misschien zijn er in je herinnering wat dingetjes niet helemaal blijven hangen. Naar mijn idee gaat het om; De Wens een kort verhaal van Roald Dahl en staat en het boek Roald Dahl- Alle Verhalen om precies te zijn op Blz 285.

Toegevoegd na 1 minuut:
Heb een linkje gevonden met een korte film die erover is gemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
dat is 'm idd, super bedankt! :)