Kan je DAS klei bakken in een keukenoven?

Ik weet dat dit een zelfhardwordende klei is maar ik wil gewoon dat hij snel droogt zodat ik hem kan verfen.
dus kan ik het in de oven doen? zo ja, hoelang en hoeveel graden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
21.4K
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Het is geen echte klei. Weet niet wat er precies in zit maar onder andere cellulose.

Antwoorden (2)

Nee dan krijg je scheuren in je klei en ik denk dat je dat niet wilt hebben?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helaas, dat gaat niet lukken, een gewone oven haalt bij lange na niet de juiste temperatuur om klei in te bakken.
Bovendien moet de oven heel langzaam opwarmen en vooral ook weer afkoelen, anders breekt de klei.en als er luchtbubbels in zitten zou het nog kunnen ontploffen