Ik rook terug sinds een 3 tal maand (marlboro light)( vroeger gewone marlboro, maar heb steeds last van brandende luchtpijp! is light slechter dan ??

wel ja, zijn light cigaretten nu eigenlijk slechter dan de gewone??Ik heb 20 jaar marlboro gerookt en nooit last gehad, nu rook ik light en heb ik steeds een brandende luchtpijp!!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
van ''gewone'' naar light?........goed bezig ;)
making progress....

Antwoorden (11)

Ligt wil niet zeggen dat het lichter is. De smaak is anders.
Ik geloof ook dat ligt meer troep in zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou weer stoppen met roken als je er zo'n last van hebt. Volgens mij zijn allebei de sigaretten zowel light als gewoon even slecht voor je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien inhaleer je onwillekeurig vaker?
Of is het mogelijk dat je naar een ander type bent overgestapt, omdat je al wat last van je luchtpijp had. (min of meer onbewust, natuurlijk anders zou je deze vraag niet stellen)
Ik zou met zo'n branderige luchtpijp toch eens naar de huisarts gaan. Je rookt al behoorlijk lang en signalen van het lichaam kun je beter wel serieus nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In light sigaretten zit minder teer en minder nicotine. Helaas zitten er in sigaretten nog veel meer andere ongezonde troep, en juist die andere ongezonde troep zit er weer meer in light sigaretten. Het roken van light sigaretten heeft dus eigenlijk helemaal geen nut.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
light sigaretten zijn NOG slechter dan normale sigaretten beter is PROBEREN te stoppen dan een ander merk te PROBEREN!
je brandende luchtpijp is waarschijnlijk een irritatie!
hoest je veel?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nu jij light rookt ga je veel dieper inhaleren om het zelfde effect te krijgen toen je nog malboro normaal rookte . dan krijg je ook automatisch per inhalering meer rook binnen en daardoor krijg je het brandende gevoel in je luchtpijp .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, waarschijnlijk rookt rookt ze dus ook meer als dat ze met gewone sigaretten deed, je lichaam blijft toch om de zelfde nicotine gehalte vragen als dat je eerst rookte...
Light sigaretten zijn bepaald niet minder slecht dan gewone sigaretten..wellicht zelfs nòg slechter..

Bovendien ben je daarmee geneigd veel meer te gaan roken.

Het blijven echter witte moordenaars..

Helemaal stoppen is echt de enige gezonde oplossing..

Ik zeg wel eens: Roken is verrweg de duurste manier van zelfmoord plegen..

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je op deze vraag een goed antwoord wil geven dan
moet je weten wat het verschil is tussen light en normaal.

In light sigaretten zit dezelfde tabak als in niet light, het
verschil in smaak komt omdat de fabrikant in de light
sigaretten, voor het oog onzichtbare perforatie gaatjes
zitten.

Deze gaatjes zitten direct na de filter, en zijn niet zichtbaar.

Als je deze sigaretten rookt, dan trek je meer lucht naar
binnen, en zo lijkt het dat die light sigaretten lichter zijn.

UIt onderzoek van de fabrikanten is gebleken dat mensen
die overstappen op light , meer gaan roken, ze zijn immers
verslaafd en willen de hoeveelheid teer en nicotine
binnenkrijgen die zij gewend zijn ( dus kassa voor de fabrikant )

Als antwoord op je vraag , misschien rookt U meer dan
voorheen,light sigaretten zijn niet slechter dan normale,
maar ook niet beter, of minder ongezond.
Dat roken slecht is hoef ik U niet meer te vertellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga gewoon is naar de huisarts. Dat roken slecht is en andere praat hoef ik jou niet te vertellen. Volgens mij weet iedere roker dat. Maar misschien is het een andere kwaal die niets met roken te maken heeft.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb altijd marlboro light gerookt....ik was een stevige roker tot een goede 3 weken geleden.
Ik ben zo blij dat ik van die troep vanaf ben....
Ik wil noooooit meer roken.
Was een zware roker want rookte een pakje per dag.
Een week nicotine kauwgom gekauwd en nu al 2 weken niets meer...
Ik zou stoppen als ik van jouw was want een brandende luchtpijp voorspeld niet veel goed.
Light is niet slechter, het is allebei slecht!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Light sigaretten zijn inderdaad veel slechter dan gewone sigaretten, want er zit glasvezel in de filter van de sigaretten verwerkt.
Het gezondste is om te roken is zware shag, want dat is niet met nog meer rotzooi verwerkt dan filter sigaretten en light sigatetten.
Maar dit geld voor alle producten waar light op staat. En ik heb dat zelf ook bij marlboro dat ze veel te scherp zijn voor mijn keel.