Nicotinell en de pil

als ik nicotinell gebruik (pleisters van 21 mg) heeft dit gevolgen voor de werking van de pil?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het heeft geen gevolgen voor de "werking" van je pil. Evenals het roken, geen invloed heeft op de werking van je pil. De combinatie is niet aan te raden, maar je pil "werkt' er niet minder van. Het is meer je lichaam zelf die daar problemen mee kan krijgen.

Het niet zo verstandig én te roken, én de pil te gebruiken. Vooral op latere leeftijd (35+). Dit in verband met hart en vaatziekte, trombose, je lever enzv. Dit kun je hier nalezen

http://www.anticonceptie-online.nl/pil.htm

Zelfs in de bijsluiter is niets te vinden over anticonceptie. Hier kun je alles nog eens op je gemakt nalezen

http://www.dokterdokter.nl/medicijn/30311/nicotinell-zelfzorg

Mocht je tóch nog twijfels hebben, neem dan even contact op met de huisarts, die kan het je zo vertellen.

Ik wens je vreselijk veel sterkte en kracht toe om te stoppen!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou ik ben 20 en ik wil stoppen met roken. Zelf kan ik het niet dus dan maar met pleisters.
Ik zag dat ze sommige medicijnen tegenwerkten.
Maar bedankt voor je antwoord.
+1 groetjes Ilona
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankjewel!!

Andere antwoorden (1)

Ondanks dat ik uit de medische wereld kom en je bijna zeker een antwoord weet te geven,lijkt het mij beter om dit aan je huisarts te vragen,deze weet welke pil jij gebruikt en je evt ziekte geschiedenis.
Succes Vlinder