Ga je er ouder uitzien door hard(er) te werken?

Word je zichtbaar ouder door opeens hard te gaan werken (full-time) 45 u p/w? Is (te) hard werken wel gezond?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@sterrehemel weet je ook welk werk er verricht moet worden in die 45 u p/w (geen vakkenvullen hoor)

Het beste antwoord

Het ligt er natuurlijk aan of je lichamelijk hard werkt of geestelijk. Het is ook zeker belangrijk of je plezier in je werk hebt en of je ook regelmatig ontspant. Werk je met plezier, dan maakt het niet uit hoe lang of hard je werkt, want het is positieve energie. Daardoor zie je er zelfs vaak 'stralender' uit. Je hebt geen tijd om te piekeren, je hebt geen tijd je te vervelen en daardoor te gaan 'snaaien'
je blijft beter in conditie en je komt niet (teveel) aan.
Een mens kan een hoop hebben hoor! Waar je voor moet oppassen is stress. Daardoor loop je kans opgebrand te raken met alle gevolgen van dien. Ga je echter met plezier werken en kan je je taak goed aan ( is het gemakkelijk voor je) dan ben je niet zo snel gestresst. Je lichaam geeft zelf zijn grens aan ( hoofdpijn, moe, lusteloos, slecht slapen, geen eetlust). Dan moet je oppassen en een of twee stappen terug doen.
'
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Door boven je macht bezig te zijn word je zeker ouder, ieder uur word je ouder iedere tel word je ouder!

Toegevoegd na 26 seconden:
en ga je er ouder uitzien

Toegevoegd na 2 minuten:
het is ongezond om boven je macht bezig te zijn en veel mensen rusten te weinig tegenwoordig vandaar ook zoveel stressgerelateerde klachten..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze zeggen altijd van hard werken is nog nooit iemand aan dood aan gegaan maar dat vindt ik niet.Het hangt er vanaf of jij dit vol houdt hoe je slaapt en hoe je geestelijke gestel is.Is dit allemaal goed dan ga je er echt niet ouder uitzien.Je kan ook 45 uur werken en niet hard werken en wat voor de een hard werken is , is voor de ander niet hard werken.Het heeft dus met een aantal factoren te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
45 uur per week, gemiddeld nog geen 7 uur per dag, is niet hard werken. Hard werken is wat mensen vroeger deden of in sommige arme landen nog steeds ; buffelen van zondsopgang tot zonsondergang. Zonder weekend, zonder vakantie, zonder feestdagen. Voor een heel zwaar fysiek beroep zou het wellicht aan de ruime kant zijn, maar voor lichamelijk licht werk is 45 uur beslist geen drama. De meeste vrouwen die fulltime werken en er een huishouden naast runnen, draaien nog wel effe meer dan dat.

Natuurlijk gebruiken we ook energie in onze vrije tijd ; die draagt dan net zo snel bij aan het slijtage / verouderingsproces als de arbeid die we voor de boterham moeten verrichten.

Wanneer de balans tussen vrije tijd en werk helemaal zoek is (en voor iedereen kan die balans anders zijn) loop je het risico dat je inderdaad voortijdig verouderd of zelfs opbrandt, al is het maar van de stress. Let wel : je kunt ook kapot gaan van te veel vrije tijd , ofwel : het gevoel te weinig nuttigs te kunnen doen of bijdragen.

En tenslotte ; TE is nooit gezond. Te hard werken niet, maar te weinig ook niet, teveel sporten of teveel uitgaan is ook niet best, evenals te weinig genieten. Te is gewoon nooit goed. Maar van werken zelf is inderdaad nog ooit iemand dood gegaan. Daar spelen altijd andere factoren een rol. (En ook bedrijfsongelukken even niet inbegrepen natuurlijk).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Behalve tevreden...........toch?
Plus!
Ik denk dat je moet kijken of je plezier hebt in je werk. Als je plezier hebt in je werk dan kost dit minder energie en hou je dit ook beter vol. Stress daar in tegen is wat dat betreft echt een boosdoener in het proces dat ouder worden heet. We worden allemaal ouder dat is een gegeven. Maar het maakt wel uit hoe jij je bij dat ouder zijn voelt en eruit ziet. Stress kan een burnout veroorzaken, stress zuigt al je energie uit je lichaam. Kort om, zorg er voor dat de ballans tussen werk en ontspanning goed is. Hoe minder stress in je leven hoe jonger jij er uit zal blijven zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles waar te voor staat is niet goed.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je lijdt onder je werk ga je er ouder van uitzien. Als je veel fysiek werk in de buitenlucht doet krijg je een verweerde kop (kijk maar naar oude boeren zoals mijn pa, een bruine kop met rimpels als de Grand Canyon, maar wel weer 'karakteristiek'!).

Als je met plezier je werk doet en het is fysiek niet te zwaar voor je, lijd je er niks mee en blijf je er zelfs jong bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het aantal uren zegt toch niks over hard werken?

Ik heb - tot 2 maanden geleden - altijd 40 uur per week gewerkt en daarbij had ik 10 uur reistijd, dus 50 uur.
Vond ik helemaal niet hard werken.

En ik heb - ben bijna 60 - nog steeds een jeugdige uitstraling!! Ha ha, van horen zeggen, he.........

Nee, weet je waar je oud van wordt?
Van piekeren en je zorgen maken en je afvragen of je het wel goed doet. Van vervelend werk. Van onvrede en ontevredenheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hangt helemaal af van het plezier dat je eraan beleefd en de aanpassingen die je doet, om dit zwaardere werk te ondersteunen. Denk aan meer eten en gezonder eten, met meer slaap. Het is een kwestie van evenwicht zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan! Als president van de USA moet je erg hard werken, en die zien er binnen een paar jaar veel ouder uit.. www.ebaumsworld.com/../80511436/

Toegevoegd na 2 minuten:
Of google 'US Presidents Before and After Gallery'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
natuurlijk het wordt steeds erger bedrijven hebben maar 1 motto

met zo weinig mogelijk mensen zoveel mogelijk doen

het zweet loopt dagelijks op je rug en de grijze haren nemen met de dag toe
.