Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat moet ik doen als ik bang ben in het donker.

Ik heb een keer de trailer van de film: paranormal activity gezien.Ik ben hier erg van geschrokken en ik durf nu bijna niet meer te slapen. als ik in mijn bed lig en net een beetje in slaap ben gekukeld komen die herinneren weer naar boven. ik raak dan in paniek en doe het licht aan. dan ga ik naar mijn ma en ga ik daar slapen. weet iemand hoe ik over deze bangheid heen kan komen? oja en nog een ding. ik schreeuw of slaapwandel meestal in mijn slaap.weet iemand ook hoe ik daar af van kan komen? dankjewel

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kunt een tijdje met een nachtlampje aan gaan slapen. Dan is het niet helemaal donker in je kamer.

Je zult zien dat je angstgevoelens, die gevoed worden door die film, langzaam maar zeker minder worden. Na een tijdje kun je dan weer proberen, om zonder lampje te slapen.

Is trouwens allemaal niks, om je voor te schamen!

Schreeuwen en onrustig zijn in je slaap wordt waarschijnlijk veroorzaakt door een heftige en enge droom. Ook hier kan de enge film die je gezien hebt de oorzaak zijn. Je moet de enge beelden van de film verwerken en dat gebeurt onder andere in je dromen. Ook dit zal minder worden, als de tijd vordert.

Tot slot: bedenk dat het maar een film was. Een film is gespeeld en niet echt. Misschien dat dat je ook nog een beetje helpt.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

zet de tv aan voordat je gaat slapen op een simpel programma zoals knevel en van de brink.. het horen van herkenbare stemmen is een veilig gevoel.

Je kan ook een beschermteddybeer kopen die denkbeeldig over je waakt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even een nachtlampje aan laten branden.
Tegen het slaapwandelen kan je een natte handdoek voor je bed neer leggen. Dan schrik je wakker als je aan de wandel gaat
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had laatst een verhaal gelezen op internet (een spookverhaal) en sindsdien hoorde ik ook een tijdje geluiden, maar dat is nu alweer voorbij, geef het wat tijd het komt goed.
Over dat schreeuwen en slaapwandelen, dat schijn ik ook te doen, maar dat is voor mij nooit een probleem geweest en weet niet hoe ik daarvan af kom.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is beter om een kaarsje te branden dan om bang te zijn in het donker.

En de volgende keer niet meer zo een enge film kijken hoor. Dit gaat wel weer voorbij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding