Wat kost een ziekenhuisopname?

Ik ben maandag 21 mei met spoed opgenomen in het ziekenhuis op advies van de longarts ivm bloedophoesten.
Ik lig op een afdeling en heb inmiddels 2 keer een bronchoscopie gehad en 1 keer een gastroscopie en diverse malen bloedonderzoek 2 keer een thoraxt foto

Wat zou me dit ongeveer kosten want ik krijg de nota zelf.
Ik lig in een topklinisch ziekenhuis.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ik meen dat een opname gemiddeld 750 Euro per dag kost, en daar komen nog de kosten bij van de onderzoeken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Denk dat 750 echt aan de hoge kant is. Waarschijnlijk word ik in septemwr geopereerd. Zelf betalen omdat het plastisch is. Maar rekenen boven de operatie tarief als je langer moet blijven 240 euro per nacht
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Denk zelf dat 240 wat aan de lage kant is als je ter observatie op een afdeling voor longziekte ligt en 2 brochoscopie hebt gehad 2 ecg en 2 thorax fotoś
Hoogstens je eigen risico. Als je een rekening krijgt en je dient hem direct in bij je verzekeraar heb je meestal het geld op je eigen rekening voor het ziekenhuis moet zijn betaald weet ik uit eigen ervaring. En kan je niet je verzekeraar vragen te betalen of dat het ziekenhuis direct declareert?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank voor je antwoord.
Ik woon officieel in de Verenigde staten en ben ziek geworden bij een bezoek aan familie. De factuur is geen probleem maar vroeg me af hoe ik erachter kan komen hoeveel het ongeveer kost om opgenomen te liggen en de onderzoeken die ik genoemd heb.,
Vreemd verhaal, ze vragen toch naar je polis ziektekosten. Elk ziekenhuis doet zaken met elke ziektekostenverzekering. in Nederkand en sturen de nota rechtstreeks naar je ziektek. verz. Dit vanuit de basisbeurzen.