Kan dit plotselinge verlies aan buikomtrek kwaad?

Sinds enige tijd ben ik aan het afvallen. Paar jaar geleden woog ik 86, lamgzaam afgebouw naar 75 dat gewicht paar jaar aangehouden en sinds 12 weken langzaam afgevallen tot 68 kg. Na een weekje vakantie 0,5 kg aangekomen en dat weer weggewerkt en een halve kilo afgevallen (1kg in die week na aankomen, afgevallen). Week daarop weer bijna een kilo kwijt en deze week zelfs 1,4 kg. Ik weeg nu iets minder 67kg, mijn buikomtrek is 2 (!) cm gedaald afgelopen week en vetpercentage is met ruim een procent afgenomen. Maar minnbuik is nog altijd niet heel lean. Ik ben bang dat dit leidt tot hangend vel. Wat moet ik doen om dit te voorkomen. Ben 25 jr, man en heb afgelopen juist ongezond gegeten en minder gesport dan in de afgelopen weken. Iemand tips? Ben ik veel te bang voor hangend vel?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Je valt langzaam af dus met dat hangende vel zal het wel meevallen. Je vel is elastisch dus waarschijnlijk trekt het wel bij. Het schijnt wel dat veel invetten ook helpt, al heb ik daar zelf geen ervaring mee.
Zorg er wel voor dat je niet gaat jojoën, dat is helemaal niet goed voor je vel (en voor de rest ook niet natuurlijk).
Gezond eten is altijd beter, ook voor je vel want dan blijft het ook soepeler.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord, plus sowieso. Als ik het goed begrijp telt het wel bij later en hoef ik mij geen zorgen te maken?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk dat het inderdaad wel goed komt met het vel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is nu even afwachten, maar ik hoop dat dit het beste antwoord is