Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

wat helpt bij adhd?

Mijn kindje is nog te jong om het te laten testen.
toch weet ik bijna zeker dat hij het wel heeft.
hij is zeer hyperactief en ook heel impulsief. alles wat ik zeg gaat het ene oor in het andere oor uit. hij vliegt alle kanten op ( een supermarkt durf ik al helemaal niet meer in met hem) en hij kan zich nooit ergens op concentreren. dit is doodvermoeiend voor hem en voor mij.
Nu wil ik iets homeopatisch hebben voor hem wat ECHT WERKT. De kindival van vsm en de sleepzz heb ik al geprobeerd. Hebben jullie nog tips? Ik kan hem vaak niet aan en ik kan hem moeilijk afleiden. Help!

Weet jij het antwoord?

/2500

duidelijk zijn en regelmaat

Alleen concerta en ritalin werken als medicijn. Als alternatief is er biofeedback tegenwoordig.

van chocolade wordt zelfs het rustigste kind helemaal hyper en veel kinderen reageren ook heel fout op allerlei kleur en smaakstoffen. Je zou dus een tijdje kunnen proberen zijn voeding te ontdoen van al die "nieuwerwetse" extra's Toegevoegd na 32 minuten: nav je reactie: suiker is er ook zo een die iets raar met je bloedspiegels kan doen, met allerlei gedragszaken als gevolg. Ik herinner me dat je tijdens de zwangerschap als volwassene ook meer uit moet kijken met suiker, omdat je daar afwisselend hyper van kon worden en in een dip raken.

Visoliecapsules worden dan ook wel eens geadviseerd , maar als je echt iets zoekt wat zijn gedrag beïnvloed zul je via huisarts of kinderarts iets voor moeten laten schrijven. Kindjes kunnen trouwens al heel jong getest worden hoor , zou zeker met de huisarts gaan overleggen,zeker omdat jij nu al aangeeft dat je het zwaar hebt. Geloof me ik spreek uit ervaring je kunt niet vroeg genoeg actie ondernemen.

Geef hem rust en wees consequent. Verder kan je is gaan kijken welke voeding je hem geeft. Vaak zitten er veel suikers en andere rotzooi in producten wat kinderen krijgen. Dit heeft invloed op gedrag. Het hoeft helemaal niet adhd te zijn dus. Het kan ook een fase zijn. Als je kind een jaar of drie is, kan hij behoorlijk de grens op zoeken.

Bronnen:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoe...

Wachten tot je hem kunt laten testen, er zit niks anders op. Mar onthoud wel dat kleine kinderen heel vaak hyperactief zij, en opeens dingen roepen en rondrennen. En zoals al eerder gezegt, ook suiker maakt erg actief. Je kan niks zeker weten..

Kunstmatig gekleurde voedingsproducten kunnen kinderen hyperactief maken dus het zou misschien al kunnen helpen het kind zo natuurlijk mogelijk eten te geven zonder al die toevoegingen een kind wat adhd heeft wil de wereld in een snel tempo verkennen , het helpt om rustig te blijven als je dit bedenkt ik zou zelf niet met allerlij middeltjes aan het experimenteren gaan ik had heb ook een zoon die adhd heeft maar is nu volwassen bij hem hielp het om concekwent te zijn en ook bij regelmaat was hij erg gebaad elke dag het zelfde ritueel maakte hem wel rustig als je het gevoel hebt hem niet aan te kunnen dan wordt je zelf al stresserig denk ik , ik was dat namelijk vroeger ook en dat voelt dat kind dan weer waardoor die nog drukker werd ben eigenlijk wel benieuwd wat hij doet waardoor je hem niet aankunt

Hyperactiviteit (ADHD) bij kinderen: wat te doen, 7 tips! Hyperactiviteit werkt verstorend Is er sprake van hyperactiviteit? Wat zijn de symptomen (ADHD)? Wat is hyperactiviteit? Hoe om te gaan met een hyperactief kind? 1. Structuur 2. Eenstemmingheid van ouders 3. Haalbare eisen stellen 4. Leuke kanten benadrukken 5. Consequent zijn 6. Het beperken van prikkels 7. Straf zo min mogelijk en bekrachtig gewenst gedrag zo veel mogelijk .

Het aller belangrijkste is:RUST!! Zijn kamertje wit maken, geen plaatjes op zijn muren,zoveel mogelijk rust creëren om hem / haar heen. Al zijn beestjes wegdoen in een mand en 1 geven waar die mee kan knuffelen. Of als die groter is geef hem wat blokjes ,maar niet te vele kleuren, koop hout zonder kleur. Je "moet"het zo zien: Die kleine zijn hersentjes kunnen het gewoon allemaal niet verwerken , er is zoveel wat die aan het ontdekken is daar kan het ene kindje wel tegen ,maar een ander kindje niet. Ervaring

Of hij nu wel of geen adhd heeft maakt helemaal niets uit. Dat is de oorzaak jij moet omgaan met de praktijk. Je hebt een druk kind met veel energie. Laat hem elke dag flink 'uitrazen' laat hem rennen, klimmen,springen enz Ik heb 3 jongens, toen ze klein waren ging ik soms 2 maal per dag naar een speelveldje , daar konden ze zich even uitleven, weer of geen weer. Zeker jongens hebben dit vaak nodig, even geen: doe eens rustig. Steek nu veel tijd en energie in je kind, hij kan zich niet concentreren schrijf je, dat kunnen maar weinig jonge kindren, dat zal jij hem moeten leren door het sámen te doen,ga op de grond zitten, speel samen met blokken en met auto's, leer hem om te spelen dit is niet iets wat kinderen uit zichzelf kunnen, spelen. Jonge kinderen vreten energie, daar is jouw kind geen uitzondering in, zorg dat je af en toe wat tijd hebt voor jezelf anders houd je het maar moeilijk vol. Verder let je al op eten enz, maar zoek aub geen oplossing in medicijnen. Je voelt je wanhopig en weet niet wat je met hem aanmoet, dat merkt een kind, daar hebben ze speciale antennes voor, de "hoe voelt mama zich vandaag"antenne en daar zullen ze op reageren. Jouw 'rust' zal zeker effect hebben op hem. Zoek die balans. Toegevoegd na 10 minuten: Ik lees net in 1 van je reacties dat hij 4 dagen op een kinderdagverblijf zit, ja, dan zakt de moed wel even in mijn schoenen, dan is het opvoeden niet meer alleen jouw taak, maar ook die van het KDV. Ik Kan jouw situatie niet overzien, maar ik zou er toch eens over nadenken of het voor jouw zoontje niet beter is om thuis te zijn, dat jij alleen voor hem zorgt. Ik denk dat dat al veel rust zou geven. Maar misschien is die mogelijkheid er niet, dat begrijp ik best. Niet alle kinderen gedijen goed op een KDV ook al is de zorg nog zo goed en professioneel.

Allereerst: er is geen homeopathisch middeltje dat ECHT werkt. En je kunt gerust proberen om visolie te gebruiken of E-nummers en kleurstoffen achterwege te laten maar er is op dit moment niet voldoende wetenschappelijk bewijs dat aantoont dat een ADHD-er daarbij gebaat is (NB: afgezien van het Pelsser dieet die nog deels in onderzoeksfase zit en ook niet zomaar toepasbaar is) Berucht zijn de medicijnen als Ritalin of Concerta. Er is geen enkele ouder te vinden die -uitzonderingen daargelaten- 'zomaar' zulke zware medicatie aan kinderen zou geven als er mildere alternatieven zouden zijn. Dat zou je een idee moeten geven over hoe werkzaam de alternatieven zijn. Jouw kind is nog te jong om een officiële diagnose te kunnen stellen. Je zult het dus even zonder die diagnose moeten doen. Maar vaak zit een ouder er niet vaak naast. Als je voor het eerst naar een orthopedagoog gaat vraagt die ook vaak waar je aan denkt, en niet zelden heeft de ouder gelijk. Maar wat nu? Allereerst, je kind is 2-en-een-half, dat is een intensieve leeftijd, the-terrible-two's en ik-ben-twee-dus-ik-zeg-nee en peuterpubertijd zijn bekende begrippen en niet voor niets. Ook als je kind geen ADHD heeft zou het op deze leeftijd al pittig zijn. Maak het voor jezelf en je kind makkelijker door veel duidelijkheid en structuur aan te bieden. Jackajax heeft hier in een bovenstaand antwoord een mooi lijstje geschreven waar alle kinderen, maar met name ADHD-kinderen erg veel baat bij hebben. (zie antwoord Jackajax: structuur, eenstemmigheid, haalbare eisen stellen, leuke kanten benadrukken, consequent zijn, beperken van prikkels, straf zo min mogelijk en bekrachtig gewenst gedrag zo veel mogelijk) Probeer dat als een leidraad door je opvoeding heen te weven. Ga eens met je man om de tafel zitten en bespreek samen wát de regels zijn én hoe jullie die bekrachtigen. Zorg dat jullie op 1 lijn staan. Acceptatie is ook een belangrijke factor, besef dat je zoon nu eenmaal anders is en sluit daar vrede mee. Hou ook eens een notitievel bij over zijn gedrag. Schrijf in kolommen, geef de dag een cijfer van druk tot zeer druk, schrijf hoe de dag verliep en schrijf ook bijzonderheden als driftbuien e.d. op, kijk of je er een patroon in kunt ontdekken en leer naar de situatie te kijken. Neem alvast contact op met een orthopedagoog om een vooronderzoek te doen, misschien kunnen zij nu al het een en ander voor jullie betekenen. Bovenal: heb geduld, hij blijft niet altijd 2, komt tijd, komt raad.

Visolie kan heel goed helpen en let vooral dat je kind zo min mogelijk voedingstoffen met veel suikers of kleurstoffen . Zo als langvingers ,yoghurtdrank, chocolademelk hier kunnen kinderen allen drukker van worden daarin tegen werkt banaan rust geven En goeie tip om naar supermarkt te gaan maakt er spel van laat kind helpen en ga op zo rustige mogelijk momnet met het kind naar de vermijd en het niet . En probeer de rust in zelf te bewaren geloof me weet er alles van heb een dochter van 13 jaar met adhd heel veel s6

Bronnen:
http://mens-en-samenleving.infonu.nl/pedag...
http://weet.wikidot.com/helpt-het-red-diee...
http://www.kiesbeter.nl/medische-informati...

Niks niet afleiden, maar rust brengen. Geen geraffineerde suikers of kunstmatige zoetstoffen, aroma's en kleurstoffen. GEEN televisie kijken, film of computerspelletjes, ook niet in kinderdagverblijf o.i.d.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100