Hoe zit het nou met vooruit slapen of slaap inhalen? Kan dat nou wel of niet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Niet alle slaap....
Onderstaand artikel gaat erover.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1

Andere antwoorden (5)

Ja, dat kan. Hou er rekening mee dat wanneer je bijvoorbeeld een week te weinig hebt geslapen, je ook een week nodig hebt om die slaap weer in te halen. Je hersenen functioneren een stuk minder goed wanneer ze te weinig slaap hebben, dus dan is voorslapen inderdaad verstandiger. En dat schijnt ook te kunnen: wil je een avond maar 4 uur slapen in plaats van 8, slaap dan de 4 dagen ervoor een uur extra. Op die manier blijven je hersenen voldoende uitgerust.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe beter je uitgerust/uitgeslapen bent , hoe minder last je hebt van te kort aan slaap.
Dus vooruit slapen helpt wel een beetje maar verwacht er geen wonderen van, het is geen op en aftel sommetje.
Dat komt dat je biologische klok gewoon door loopt en tijd is tijd, slechts heel langzaam is deze klok bij te stellen.
Slaap inhalen gaat gemakkelijker, omdat je lichaam het echt nodig heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Enkele dagen terug op nog op de tv nog gezien : als je vooruit slaapt dan ben je de dagen erna wel vitter dan als je een normaal slaappatroon aanhoud .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt, helpt dus toch wel! +1
Meer slapen dan je behoefte is heeft geen enkele zin.
Als vooruit slapen wel zin heeft betekent het eenvoudig dat je normaliter te kort slaapt.
Als je door slaapgebrek bent uitgeput kan je wel meer slaap nodig hebben om te herstellen.
Dergelijke processen zijn geen simpele rekensom, zoals al eerder opgemerkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij niet. Al was er laatst wel iets over op journaal dat vooruit slapen wel helpt. Dus je gaat nu wat extra slapen voor als je de volgende dag langer op moet blijven. Ik weet niet of dat zo is. Al merk ik bij mij dat een dutje doen soms toch even lekker is en ik dan weer wat fitter ben.