Maakt het uit op welk tijdstip ik buikspieroefeningen doe?

Ik doe nu dagelijks buikspieroefeningen, maar altijd op verschillende momenten. Heeft het bijv. 's ochtend meer zin dan voor het slapen gaan of is het beter voor of na een maaltijd?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het maakt niet uit wanneer je ze doet, kies het moment dat jou het beste uitkomt. Ik zou ze persoonlijk niet doen voor je ontbijt, of vlak nadat je iets hebt gegeten, maar dat is omdat ik er dan last van krijg. Kijk voor jezelf of dit zo is. Toegevoegd na 3 minuten: Elke dag buikspieren trainen heeft niet zoveel effect. Je kunt beter dag 1 wat zwaarder trainen met buikspieren, dag 2 armen doen, dag 3 benen, dag 5 cardio hele lichaam en dan bijvoorbeeld dag 6 weer buikspieren (voorbeeldschema). Specifiek 1 regio trainen heeft niet veel zin, wissel spiergroepen af, wissel oefeningen regelmatig en doe een mix van cardio en krachttraining. Als je daarnaast ook een gezond voedingsschema volgt heb je het maximale effect. Toegevoegd na 4 minuten: Om buikspieren zichtbaar te krijgen moet je spiermassa verhogen en vetpercentage verlagen. Dit is alleen te bereiken door je hele lichaam te trainen en gezond te eten. Toegevoegd na 8 minuten: Vraag je ook af of het al die moeite wel waard is: http://blisstree.com/eat/six-pack-abs-in-6-weeks-derek-flanzraich-greatist-580/

voor het effect maakt het niet veel uit, maar voor mijzelf was het prettiger om op vaste tijden oefeningen te doen, thuis of op de sportschool. en beter voor dan na de maaltijd, sommige mensen krijgen daar last van. Toegevoegd na 2 minuten: op de sportschool kreeg ik een schema, dat was beter dan mijn "free-wheelen" (doen wat ik ´dacht´dat goed was...!)

Als je je oefeningen voor het ontbijt doet, en je nog niet gegeten hebt, dan heeft je lichaam minder energie. Ook kan het lichaam zich niet goed herstellen omdat er geen directe eiwitreserves aanwezig is. Als je 's avonds laat je oefeningen doet voor het slapen gaan, en je eet daarna niets meer moet je lichaam een lange periode zonder reserve overbruggen wat het herstel ook niet ten goede komt. Daar staat tegenover dat in je slaap altijd wel herstelt, alleen is het verstandig om net voor het slapen gaan bijvoorbeeld een kleine hoeveelheid eiwit binnen te krijgen. Het kán dus uitmaken, maar het is van meer omstandigheden afhankelijk. Toegevoegd na 2 minuten: En nog veel belangrijker is of je oefeningen zelf wel efficient zijn. Simpelweg zoveel mogelijk sit-ups achter elkaar doen is bijvoorbeeld een stuk minder effectief dan korte pauzes nemen en je lichaam even adem laten komen. Kijk dus ook goed naar je techniek.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100