Nog steeds niet ongesteld en ik ben bijna 18 jaar, is dat normaal?

Ik ben 17 en wordt volgende maand 18. Maar ik ben nog nooit ongesteld geworden. Ik begin me best wel zorgen te maken. Is het normaal dat ik nu nog steeds niet ongesteld ben?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
9.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voordat je je nog meer zorgen gaat maken gewoon even bellen met de huisartsenpraktijk en daar precies dezelfde vraag stellen. Daar zijn ze voor en daar ben je ook bekend als het goed is. Als zij vinden dat je beter even langs kan komen doe je dat gewoon.
Hoe zit het met je gewicht? Als je erg mager of erg zwaar bent zóu dat invloed kunnen hebben.
Ritsuka
10 jaar geleden
heb je last van stress of ondergewicht?
Amadea
10 jaar geleden
Hoe oud was je moeder toen zij voor het eerst menstrueerde?
Het is aardig laat om nu pas te beseffen dat dit niet klopt, dat had je twee jaar geleden al moeten doen!

Het beste antwoord

In de regel wordt een meisje ongesteld voor het 18e jaar. Ik wil je niet ongerust maken, maar ik zou contact opnemen met je huisarts voor nader onderzoek.
Nog niet ongesteld met 16 jaar wordt niet gezien als een probleem, dat komt bij 1 op de 20 voor omdat men weinig hormoon heeft om de menstruatie op gang te brengen. Men wordt dan gevraagd nog een jaar of twee te wachten. Bij de meesten komt de menstruatie in die periode alsnog op gang. Als je met 18 nog niet ongesteld bent, is een onderzoek gebruikelijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ga ermee naar je huisarts. Dit is niet een normale situatie.
Het kan zijn dat er sprake is van een zeldzame ziekte waarbij je feitelijk een jongen bent, maar omdat je een bepaalde intolerantie hebt voor het mannelijk geslachtshormoon je in de baarmoeder al de uiterlijke kenmerken van een meisje hebt gekregen.
Dit is het androgeen ongevoeligheidssyndroom.

Toegevoegd na 1 dag:
Hierbij is het ook zo dat je geen schaamhaar of okselhaar hebt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
je zou misschien ook aan je huisarts kunnen vragen of de pil zou kunnen werken, daar zitten namelijk hormonen in
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een pil maakt je niet ongesteld als jouw lichaam dat niet wil want dat betekent dat er geen eitje is vrijgekomen. Door de pil te slikken krijg je een nepongesteldheid.
Dit is normaal het hangt ervan af hoe je lijf is .
Bv. Mijn moeder was 18 toen ze ongeteld werd
En ik was toen 10 ,dus het ligt eraan hoe je lichaam is .
Ps schaam je er niet voor