Wat is het verschil tussen gewoon sex hebben en 'goeie' sex

Vandaag werd de vraag aan iemand gesteld:'wat heeft een man liever, minder vaak goeie sex of vaker gewone sex.
Ik ben misschien dom, maar wat is het verschil?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die vraag kwam afgelopen zaterdag ook bij Wat vindt Nederland (RTL 4) voorbij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oke, maar dat schiet niet op zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja nynke, als noAnwser iets wilt REAGEREN mag ze dat toch doen? darm staat het ook bij REACTIES en niet bij ANTWOORDEN.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tuurlijk, maar ik bedoelde het ook niet als kritiek hoor.
jc54
13 jaar geleden
@shilan; noAnswer is een HIJ...
ff profiel bekijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die vraag was ook een knip uit dat programma.

Het beste antwoord

Gewone seks is gewoon vlugge, saaie seks waarbij je bij wijze van spreken tijdens de daad national geographic kan kijken.
Goede seks daarentegen is écht tijd voor elkaar nemen zonder tussendoor te denken over triviale dingen zoals "shit, ik moet de was nog ophangen."

Toegevoegd na 43 seconden:
*na te denken over
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (20)

Hahaha,

Er is wel verschil tussen ffkes snel tussendoor sexxen, of er de tijd voor nemen, waar je met een beetje vrijpartij een uurtje of 2 onderweg bent. Dat laatste zou je als goede sex kunnen bestempelen.

Persoonlijk zijn er momenten waarop ik denk dat een snel tussendoor veel beter is dan uitgebreid overigens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zal je een beetje op weg helpen, het lijkt een beetje op het verschil tussen "gewoon" uit eten gaan en "lekker" uit eten gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewone sex is een taart en goeie sex is een lekkerder taart, één MET slagroom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet niet wat jij in bed doet, maar ik heb geen slagroom nodig,,,
alleen een ervaren bakker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haaaaaaaaaaaaaa,haaaa, In bed kan ik genieten en dat zonder bakker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oeps... en als je nou geen slagroom lust?
Dan is 'plots' die taart zonder slagroom het lekkerst, toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Slagroom is te vervangen voor bakkersroom, vruchtjes enz.
Het gaat erom wat jij het lekkerst vind.:)"
"Gewone" seksis meestal een (redelijk) vluggertje, waar de gedachten soms bij afdwalen, zo van ik moet zo meteen nog dit, en daarna nog dat, etc.
Bij "goeie"seks voel je vanbinnen een verlangen naar datgene waar je mee bezig bent, en je wilt dan nóg heftiger, nóg intenser, je hebt het gevoel dat de vonken re vanaf spetteren om tenslotte een orgasme als een vulkaanuitbarsting te beleven.
13 jaar geleden
gewone seks is: achteraf zeggen: hé ja lekker
goeie seks is: de hele tijd: hé ja lekker!!
13 jaar geleden
Nou,ok ik ben tuurlijk in de ogen van de meesten hier * nog* maar 15,maar ik denk dat het afraffelen van sex = dus vlug even met elkaar neuken dus alleen voor het lichamelijke plezier,gewone sex is,terwijl wanneer je aandacht aan elkaar besteed ,en er goed de tijd voor neemt (= lekker chill sfeertje,dus gewoon lekker relaxed en gewoon rustig opbouwen enzo),dus met gevoel erbij bedoel ik,dan is dat * goeie* sex.
Enne ik vind het echt geen domme vraag maar een dappere vraag,ok?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewone sex is is als een fiat panda en goeie sex als een rolce royce
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zoals eerder gezegd was al, goeie sex, neem je de tijd ervoor,

bij gewoon sex moet je denken aan hoeren, of heel ff snel met iemand die je nooit meer ziet

bij goeie sex neem je de tijd,, maar meestal is dat gelijk met iemand die je vaker zult zien, waarbij je meer voelt dan alleen een orgasme, denk bijvoorbeeld aan je vriendin/vrouw

oftewel,, bij de een passie, de ander niet, je snapt wel welke bij wat hoort hoop ik ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus jij gaat er bij voorbaat van uit dat je bij 'hoeren' geen goeie sex kan krijgen? Nou nou ik wil de mannen niet te eten geven die bij die zogenaamde 'hoeren' passionelere sex consumeren dan elders (thuis) hoor. En wat dacht je van die vurige one-night-stands waar sommige mensen jaren later nog zo graag aan terugdenken?
Is dat dan omdat het zo oppervlakkig was? Ik heb, zoals je merkt, toch zo mijn vragen bij jouw ervaringen hoor ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zeg niet dat ze niet goed zijn,, maar het is zowiezo anders, als je ervoor moet betalen. ieder heeft ook zijn eigen seksuele voorkeur,
laat ze me alsjeblieft niet op een rijtje zetten,
sommige zijn echt ziek, btw, met one-night-stands,, daar kan ik geen argument voor opbrengen, dat kan omdat one-night-stands voor mij onverklaarbaar zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nouw als ik veel geld aan een hoer zou uitgeven, reken maar dat ik dan goeie seks van haar eis!!!
En met al hun ervaring heb ik zo het idee dat je van hun lekkerdere seks zou kunnen krijgen dan bij je vrouw die hoogst waarschijnlijk al jaren lang de zelfde dingen doet ....
verschil tussen gewoone sex en goede sex dat is tog makkelijk.! Gewone sex wil nie altijd een vluggertje zijn maar het duurt hooguit een half uur simpel gezegd de man gaat boven op en daarmee is het gezegend.! Goeie sex wil zeggen maak het romanties streel elkaar kus elkaar en vrij uren met elkaar iedere keer weer een andere standje.! Lees de kama sutra en je weet hoe je een orgasme kunt uitstellen voor een goede echt een goede sex.! Luister maar naar een vrouw wand die weten ook wat ze willen tijdens een gewone of goede sex.!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mannen zijn toch meestal niet zo van het strelen en kussen en vrijen of wel dan ? Ik denk als de vraag over wat vrouwen graag willen ging, dan paste bij jou antwoord beter.
Normale sex is wanneer je weet hoelang je het volgehouden hebt als man, meestal een kwartier.
Goede sex is wanneer je klaar bent na 4 uur op de klok kijkt en verbaast bent omdat je dacht dat je net een uur bezig was.
Dat niet eens, je merkt het echt wel aan de gene waar je sex mee hebt of diegene het goede sex vind. Als man zijnde is het natuurlijk heel makkelijk en is alle sex goede sex haha.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, ik zal nooit één keer in een trein-wc vergeten. Het was gauw klaar, waarschijnlijk dus geen "goeie sex" maar het was zó spannend !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat licht aan je persoonlijke gevoelens en die van je partner, want voor de een is het mischien goeie sex maar voor de ander gewoon normaal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewone sex is ''slechts'' de seksuele handeling en goede seks is als het bedreven wordt op de manier hoe het zou moeten (binnen het huwelijk, gericht op de ander en met èchte liefde).

Toegevoegd na 1 minuut:
volgens mij was die vraag op tv gesteld bij ''wat zegt NL''
denk dat ze daar inderdaad bedoelen:

gewoon = even lozen
goeie = met zorg, tijd en tederheid ;)
(voor beide bevredigend)

Toegevoegd na 2 minuten:
gerichte aandacht moet er ook nog tussen :P

Toegevoegd na 2 minuten:
gerichte aandacht moet er ook nog tussen :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, das een goeie vraag ;-)

Goeie sex is zoiets als een goed boek of een mooie jurk.
Het is persoonlijk, het is relatief.

Wat jij als goed ervaart is goed voor jou, toch?

Ook al vind de hele wereld hetgeen jij goed zou vinden maar niks... dan is dat maar zo.

Voor de ene is sex pas goed als het uren geduurd heeft, voor een andere is een korte wip de beste oplossing op dat moment.
Want wat je vandaag als goed ervaart is misschien morgen niet goed genoeg meer?

Ik zou dus zeggen... laat je leiden door je gevoel van het moment en bepaal zelf wat goed aanvoelt voor jou op dat moment.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewone sex is gewoon en goeie sex is dan iets beters
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewone sex moet ook goed zijn.
Ieder beleeft sex op zijn/haar eigen manier wat voor de 1 goede sex is is voor een ander niet bevredigend.
Een nachtje sex waar de vonken van afvliegen en afgewisseld met wat (erotische) massage heftige zoenpartijen en afwisselende standjes etc.. is best goede sex maar aan de andere kant even op het parkeer terrein of in het bos een "vluggertje" kan ook heel bevredigend zijn en ook "goede sex" genoemd worden.
Zodra sex "gewoon" wordt moet je er iets aan doen het spannender maken.
De frequentie waarmee je het doet is van ondergeschikt belang en hoe vaker je het doet hoe meer zin je erin krijgt.

Ik denk dat in de vraag die jij bedoelt meer wordt gekeken naar sex in een relatie die niet gelijkwaardig is of de vrouw het niet leuk meer vindt maar dat is grotendeels toe te schrijven aan de man (of omstandigheden zoals stress werk,kinderen etc)
Ik vindt het altijd heel vreemd als een man zegt "mijn vrouw heeft nooit zin" want dat zegt vaak niet veel over zijn vrouw maar meer over hem en de moeite die hij er voor wil doen. (eigen visie)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmm dat is een lastige ... Ik dacht dat sex voor een man gewoon 'sex' is zolang ze maar klaarkomen...

Misschien bedoelen ze , of minder vaak seks met de vrouw van wie ze houden lekker in zijn eigen bed en lekker uitgebreid...
Of vaak seks zomaar met vrouwen waarbij liefde geen rol speelt...

(OF omgekeerd het is maar wat hun willen.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewone seks is wederzijdse zelfbevrediging, goeie seks is een erotische afwisselende romantische knallende vrijpartij.
Verschil tussen het doel en de weg er naartoe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat zal ik jouw eens vertelen een goeden sex is paar uur lekker geil en alles doen wat goed heb gezegt
en gewone sex is er op en er in meer niet dat is het verscheel suc6 er mee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewone sex is sex op de automatische piloot, als slaapmiddeltje, of sex waarbij beide partners slecht op elkaar zijn ingespeeld en meer allebei voor zichzelf bezig zijn dan met elkaar. Heeft niet meer impact dan masturberen ; het is een ontlading, maar meer ook niet.

Goede sex is een soort voortdurende 'high' waarbij je helemaal in elkaar maar ook in jezelf kunt opgaan, waarbij je in je hoofd ook helemaal nergens anders meer mee bezig bent dan het genot, en je het gevoel voor tijd ook helemaal kwijtraakt.

Overigens is de tijdsduur daarbij niet van wezenlijk belang, al duurt goede sex vaak wel langer. Maar lang niet altijd ; ik heb gewéldige vluggertjes gehad, waar je de hele rest van de avond (of nacht, of dag, en in je fantasie soms nog stééds) nog op kan teren, maar ook hele saaie langdradige sessies waar geen einde aan leek te komen. Kwaliteit en kwantiteit gaan beslist niet altijd hand in hand ;-)

(Daarom is alcohol ook een heel slechte combinatie met goede sex ; het dúúrt wel veel en veel langer, maar er is geen hol meer aan te beleven. )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
C+