Hoe krijg ik een tampon eruit die te ver is doorgeschoven?

Ik had een tampon ingebracht, maar was vergeten dat er nog eentje inzat en voelde hem niet zitten.
Pas toen ik die andere tampon er weer uithaalde, voelde ik dat er nog eentje zat, maar het touwtje zit er helemaal in en ik kon het er niet meer uit krijgen (ook niet persent)
Nu is het weer een halve dag verder en voel ik het niet meer zitten, waardoor ik denk dat het nog verder is weggeschoven.
Weet iemand misschien wat ik hiermee kan doen, behalve naar een dokter of ziekenhuis?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
52.9K

Antwoorden (4)

Toch even huisarts! Als hij gaat Infecteren ben je veder van huis!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou er persoonlijk voor kiezen even naar de huisartsenpost te gaan. Ik kan me voorstellen dat je dit liever niet doet, maar je bent echt niet de eerste die dit overkomt, ik weet van een vriend (gynaecoloog) dat ze wel gekkere dingen meemaken ;-).
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
burgos
12 jaar geleden
flessen!!!!
als je nog ongesteld bent nog even wachten tot ie " vol" zit . dan wijdbeens diep hurken en persen. anders toch even naar je huisarts.nooit laten zitten hoor!daar kun je tss van krijgen,staat meer over in de bijsluiter van je tampons.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerst even: weet je heel zeker dát er nog een tampon zit? Je voelt hem niet meer zitten, zeg je. Bedoel je dat je hem niet voelt in je vagina, of dat je hem ook niet meer voelt als je met een vinger binnenin voelt? Als je bovenin je baarmoedermond kunt voelen, en dan helemaal rondom langzaam draaiend naar beneden voelt, en dan echt niks voelt, dan zit er gewoon niets.

Voel je hem nog wel zitten, dan kun je dit proberen:

Voorzichtig persen terwijl je gehurkt zit. Of op het toilet, en dan je benen wat hoger zetten, dat wil ook het persen wel eens gemakkelijker maken. Wat je ook nog kunt proberen, is staand één voet op de toiletpot zetten, en dan proberen te persen. Eventueel kun je - als je regelmatig ontlasting hebt - wachten of hij er vanzelf uitkomt terwijl je poept, omdat je dan eigenlijk vanzelf op de juiste manier perst.

Lukt het niet met persen, dan kun je nog eens met een vinger proberen, of met twee vingers. Misschien kun je hem zo toch te pakken krijgen. Een andere optie is om te kijken of je misschien de tampon voelt zitten als je voorzichtig met een vinger via je anus voelt of je hem door de wand tussen vagina en anus heen, voelt zitten. Dat wandje is maar heel dun, en misschien lukt het je om via je anus de tampon wat verder naar beneden te duwen, zodat je hem daarna toch uit je vagina kunt vissen. Let dan wel even op dat je geen bacteriën van je anus naar je vagina brengt, dus als je thuis geen latex handschoenen of van die dunne plastic wegwerphandschoenen hebt, moet je je handen extra goed wassen tussendoor.

Eventueel kun je een vriendin/partner/zus/moeder vragen of die wil helpen. Misschien een beetje een genant idee, maar dat is de laatste optie die je nog kunt proberen voordat je inderdaad een arts belt. Iemand anders kan zien wat hij/zij doet, dat kan nog schelen. Zorg wel voor genoeg licht.

Lukt dat allemaal niet, dan zul je toch gewoon even je huisarts moeten bellen. Die tampon moet er toch uit, anders kun je allerlei nare infecties krijgen. Daar moet je ook geen dagen mee gaan wachten hoor, gewoon morgen bellen als het dan nog niet gelukt is. Je huisarts doet dit wel vaker, want je bent echt niet de enige vrouw bij wie ooit een tampon er niet meer goed uit wil. Geen paniek, een arts heeft het echt zo voor elkaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geef een reactie via de app, dus ik kan je geen plusje geven, maar een zeer goed antwoord. Je hebt echt werkelijk alle opties even doorgenomen en hebt als laatste de huisarts aan gehaald. Als ik het niet vergeet ga ik morgen even naar de site en krijg je een plusje. Fantastisch.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mee eens. Het ding moet er hoe dan ook uit om infectie-ellende te voorkomen. +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geweldig antwoord ik had het absoluut niet beter gedaan. ++++
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel goed antwoord. Had het niet beter kunnen vertellen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goed van je al die opties! als ik een plusje kon geven had ik het gedaan. je hebt het dubbel en dwars verdiend! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tjonge, wat een hoop plusjes. Leuk om te zien. Ik ben alleen nu vooral heel benieuwd of VS nu die tampon nog te pakken heeft gekregen, of dat hij er in elk geval nu uit is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha ja idd loop jij ff met je 20 punten weg, zit zij nog met de tampon te klooien :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben zo langzamerhand ook wel benieuwd naar de ontknoping. Van dat tampontouwtje, zullen we maar zeggen. :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Journaliste: is weinig zinvol dan hé? ;-) Het mag dan leuk zijn om te zien dat ánderen mijn antwoord waarderen, maar ik hoop toch vooral dat de vraagstelster er iets aan heeft (gehad). @Kees: ik had hierboven een paar mannen een veeg uit de pan gegeven vanwege hun flauwe reacties, maar deze vind ik wel aardig :-) Ik ben ook benieuwd ja, hoop dat ze het nog even laat weten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ach, misschien ietwat op het randje en vanuit een ambiance waarbij ik wel vaker met draadjes te maken heb, zoals van spiraaltjes, hechtingen en, ingewikkelder, psychische knopen. Maar een beetje humor binnen grenzen maakt het leven draaglijker, dunkt me. Het is overigens mijn eigen partner ooit ook een keer overkomen. Mede daardoor blijf ik vinden dat je een prima antwoord hebt geformuleerd waardoor je ook nog eens aangetoond hebt dat vragen helemaal niet zo banaal hoeven te zijn als ze in eerste instantie misschien klinken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Kees: oh nee, ik vond jouw opmerking niet op het randje hoor. Er zit nogal een groot verschil in de flauwe opmerkingen van de reacties onder de vraag van een paar gasten die schijnbaar erg veel lol beleven aan de gedachte dat iemand een dergelijk probleem heeft, en een luchtige opmerking van iemand die het probleem serieus neemt en de intentie heeft anderen te helpen. Binnen die houding vind ik humor een groot goed, en zou ik daar zowel professioneel als wanneer ik als patiënt aan de andere kant van de tafel zit, niet zonder kunnen. En een tampon "kwijtraken" is inderdaad iets wat elke vrouw een keer kan overkomen, dat was ook één van de redenen dat ik die opmerkingen onder de vraag zo dom vind.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sterker, zonder humor zou ik mijn werk niet goed kunnen doen, juist door alle ellende die er soms op mijn bureau wordt gedeponeerd. Het subtiele verschil is m.i. humor samen mét of óver het slachtoffer.