Met je partner praten over sex

Als het niet helemaal naar wens gaat, is praten toch vaak DE oplossing. MAAR... wat nou als je zegt dat je dit of dat graag wilt (of niet) en hij/zij doet dat... Zou je dan niet meteen gaan denken van "oja.. zeker omdat ik dat gezegd heb.." en weg is het intieme moment. Praten is vaak de oplossing voor veel problemen maar maak je daar bepaalde zaken niet alleen maar extra beladen door?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Vraag me af wat je dan eigenlijk wilt, je geeft iets aan wat prettig is je partner neemt je serieus en doet het dan en ga je nadenken oh ja nu doet deze het omdat ik dit heb gezegd.
Ik denk dan dit is precies wat ik bedoel en zeg dan lekker schat.

Praten over sex wat lekker is en juist niet is heel intiem omdat je dan je gevoelens met elkaar deelt. En heerlijk als je partner hierop kan inspringen en andersom dat verhoogt het genot alleen maar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Ook over sex kan je praten. En ja. dan gaat je partner dingen doen die je eerder hebt aangegeven. Maar je kan natuurlijk daar ook tijdens de sex over hebben. 'Weet je nog waar we het over hadden, zullen we dat eens proberen?". Hoeft helemala niet beladen te worden, en je kan dan beter van elkaar genieten toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Praten is NIET samenzijn, zeker in een niet gedeelde emotie...

Zwijgen is eerder samenzijn... Als praten niet lukt, dan maar zonder praten en wijs de ander af, als je niet gelukkig bent met wat de ander doet... Ik schat dat die ander dan heel snel wel berijd is om te praten... En ga er dan vervolgens wel op in... Is dat niet slim?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan me voorstellen dat het lastig is, en het kan een romantisch moment wellicht een keer bederven, maar uiteindelijk heb je er samen heel veel baat bij om exact te weten van elkaar wat je prettig vind, dus dat is dan toch veel meer waard lijkt me?

Liefs Mona
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Binnen een relatie moet alles bespreekbaar zijn, ook als het over seks gaat. Maar daarover praten kun je beter ná het intieme moment doen en niet tijdens, zodat je daar de volgende keer rekening mee kunt houden.
Wil je dit toch doen tijdens het moment, kan dat natuurlijk ook, maar het is aan te raden niet te praten met volle mond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL + 1
Ik heb daar ook lang over nagedacht, vóórdat ik het deed - maar mijn lieverd wil het graag zo fijn mogelijk voor mij maken, en ik kan tenslotte niet van hem verwachten, dat hij gedachten kan lezen.....Ik heb het zó opgelost : ik heb hem opgewacht in een heerlijk bad met lavendelolie en champagne, en kaarsjes aan, en toen hij lekker ontspannen tegen me aanlag, heb ik hem ingefluisterd, wat ik graag wilde dat hij bij me zou doen.....We hebben het afdrogen maar overgeslagen ;-)))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je weet het mooi te brengen... kans van slagen toch wel 100% :)) +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, mmmmmmmm. En daarna was het voor ons allebei makkelijker om open te zijn met elkaar over wat we graag wilden.
In mijn ervaring: praten over wat niet goed gaat, zonder dat het onderwerp beladen wordt, gaat veel gemakkelijker als je ook vaak praat over wat wél goed gaat.

Als je vaak, graag en gemakkelijk over seks praat met je partner, samen onderzoekt wat jullie lekker vinden, dan komt iets dat je graag anders zou willen niet als kritiek uit de lucht vallen. Het is dan gewoon deel van dat onderzoeken wat je lekker vindt, een nieuw idee waarvan alleen maar leuk is als je partner dat in de praktijk brengt.

Als je partner dan doet wat je graag wil, dan doet hij dat inderdaad omdat je het gezegd hebt. Is dat dan niet geweldig, een partner die naar je luistert en zijn best doet om je te bevredigen in bed?

Zo bouw je een goede relatie: niet door spontaan te ruiken wat de ander nodig heeft, maar door te vertellen wat je nodig hebt, en te luisteren als de ander vertelt wat hij nodig heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Praten over sex tijdens de sex of voor de sex, maar niet na de sex

Toegevoegd na 12 minuten:
Een powerpoint presentatie met anatomische uitleg tijdens de sex is misschien iets teveel van het goede bij nader inzien
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt ook tijdens het vrijen subtiel aanwijzingen geven, een beetje sturen hier en daar. een partner vind het vaak juist wel fijn als hij of zij precies weet hoe het jou naar de zin te maken. als je niks zegt of doet, denkt diegene dat je het prettig vind of dat je een bepaalde actie niet mist. praten is belangrijk, als je dat moeilijk vind, stuur gewoon een beetje. of neem initiatief... verweef het in het "spel".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hoeft het niet te zwaar maken je kunt het ook op een speelse manier aangeven (terwijl je al samen in bed ligt) ...dan blijft het luchtiger.....Ik bedoel speels met dat je lieve woorden gebruikt verpakt met je wens??hihii snap je het nog??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Sasha;

Ik denk dat praten over seks net als het hebben van seks iets natuurlijks moet zijn. Dus niet geforceerd op knullige momenten; kwestie van tact, sfeer aanvoelen en timing dus.